Tänker tankar som inte vill tänkas!

Igår kväll så läste jag ett inlägg på fb om en som hade blivit utförsäkrad från försäkringskassan, han klarade inte jobba heltid då han sörjer sin dotter som gått bort i cancer. Dom hade kämpat länge och haft det fruktansvärt jobbigt när sjukdomen tillslut vann! Usch å fy. Väldigt kortfattat, det var riktigt hemskt att läsa. Jag får kalla kårar i hela kroppen och ju längre man kommer i texten desto svårare blir det att läsa för tårarna tar över. Jag lider verkligen med alla människor som förlorar sina barn. Jag lider med alla som förlorar någon, men med barn blir det så hemsk känsla i kroppen en sån känsla ni vet: tänk om, tänk om det skulle vara Joline. Man ska aldrig tänka så, man ska aldrig tänka: tänk om. Lev i nuet och var glad och tacksam för vad man har. Daniel och jag har den finaste dotter man kan önska sig. Hon är så klok. Hon är fantasifull och lekfull. Ibland glömmer man nästa att hon bara är tre. Du vet dom stunder som man är så långt nere på botten att det inte går hålla emot tårarna. Då hon sätter sig och håller om mig & frågar: mamma vad är det? Varför är du ledsen? Ja vet mamma om vi åker till busfabriken så blir du glad:) (å så lyser hon upp som starkaste sol) tårarna blir inte så långvariga då. Hon tröstar sin pappa lika fint när han är ledsen. Ibland har hon frågor som vi inte vet hur vi ska svara på för att man då tänker: hjälp hon är bara 3 år vad ska vi svara?! Men nu har vi börjat ge henne svar på hennes frågor för hon kan fråga samma fråga om och om igen tills vi helt enkelt svarar rätt. Det är som att hon vet att vi inte vet vad vi ska säga och kanske hittar på nåt annat. Men denna tös känner sina föräldrar väl och väntar på det rätta svaret:) Joline har många funderingar på sjukdomar och döden. Hon funderar ofta över varför hennes mormor ser annorlunda ut pga hennes före detta cancer så har hon komplikationer och det är något Joline ibland vill ta upp. Om det kommer någon på ex: tv:n som har syrgas så säger hon direkt: mamma farfar har en sån för han är ju sjuk mamma. När hon gungar så säger hon alltid glatt uppe i luften: hej mammas pappa här kommer jag:). Många kvällar har hon legat i sängen och tänkt. Sen helt plötsligt säger hon: mamma mitt hjärta slår. Mamma ditt hjärta slår & pappas hjärta slår. Men inte Ragnas (Benkes mamma) ossa (morfar Benke) blir ledsen då men jag har tröstat honom så nu är han glad. Ja så nog tänker hon alltid och jag hoppas och tror att det kan vara nyttigt. Så därför är inte jag rädd för att sitta ner och prata om detta med min dotter. Det blev lite mycket nu, lite rörigt kanske. Men det blir lätt rörigt när jag börjar tänka;) men tänka kan jag men jag vill inte ha såna tankar som att inte min dotter skulle finnas vid min sida. För det kommer hon alltid att vara. Min älskade lilla dotter jag älskar dig så det gör ont<3 jag trodde aldrig att man skulle kunna älska någon så fruktansvärt mycket. Både Danne och jag må ha gjort snesteg i vårt liv men Joline är något som vi har lyckats med till 110%. Som jag säkert sagt innan hon gör verkligen min dag<3


Kommentarer
Postat av: lovisa

2012-05-04 @ 14:40:54
Postat av: lovisa

Å hon blir mer å mer lik sin mor:)

2012-05-04 @ 14:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0