Dag 1 i Göteborg:)

Nu slog klockan precis tolv och måndagen är över. Våran första dag här i Göteborg har varit toppen på alla vis. Vi har tagit det lugnt och skönt. Strosat omkring på avenyn & shoppat lite i Nordstan:) Haft lite otur som har lett till tur. Först när vi kom fungerade inte tv:n och det kände vi att vi ville ha till kvällen sen. Gick ner å sa till så under tiden vi åt va dom uppe å kollade på det men kunde inte fixas förrän imorrn så vi fick ett nytt rum & det bästa av allt. Det va större och mycket bättre utsikt. Så nu har vi öppet fönster å hör liv och rörelse. Nere på restaurangen hade Danne lite otur. Servitören råkade tappa en cider över honom. Men Gud vilken underbar människa, men tyckte dock mer synd om honom än Danne för han tyckte verkligen att det va hemskt det som inträffade fast vi sa att det inte va någon som helst fara. Så han tog hand om sina gäster väl kan jag säga:). Vi åt mycket god mat. För mig och Joline blev det kyckling med cidersky underbart gott!! (jollan skippade Sås) Danne åt en god köttbit. Efterrätten blev vi bjudna på för att kompensera det lilla misstaget som inträffade. Helt gudomlig crème brule men hallon sorbet:) mmmmmm säger jag bara!! Nu ska vi snart försöka sova för imorrn väntar Liseberg och på kvällen ska vi äta på våran älsklingsrestaurang, italienskt:) det roliga är att det är mycket folk som springer där och dom känner igen oss när vi kommer en gång om året. Som vi gjort i fyra år nu. Chefen är helt sålt på Joline:). Åh Jollans underbaraste kommentar förut när vi skulle gå in på restaurangen- nej mamma och pappa vi kan inte gå in där, jag måste gå upp på rummet och sätta på mig fin klänning, halsband & sätta upp håret! 3 år och tycker redan att sånt är mycket viktigt! Hur ska detta sluta;). Å med detta avrundar jag för denna gång. Godnatt & puss på er!! Ps: blir tokig på blogg appen när det inte går att lägga in bilder vad fasen är problemet? Ni får bildbomb när vi kommer hem istället:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0