Nu har renoveringen börjat på Munkhagsgatan!!

VARNING FÖR LÅNGT BILDINLÄGG!!

Vilket satans liv det va här hela helgen.
Men dörröppningen är nu gjord!!

Vi bor inte nu i en 2½ utan i en 3½ vilket lyx det känns som.
Bort med villor å trams när man kan få en sån här fin lägenhet.
Oj är det mitt dåliga samvete som tickar att jag inte ger min dotter
en stor fin tomt att leka på?
Men vi trivs ju så bra här, vi har lagt ner allt på denna lägenhet.
Inte flytta, nej nej nej. Vi bygger ju ut för tusan:)

Det började ju med lite strul men så ska det vara:)
Annars så passar det inte in hos oss;)
Snabbt fixat en rörkrökare kom å gjorde det som behövdes.
Sen va det bara att börja såga:)

Här kommer lite bilder på hur det såg ut innan å efter:


Om ni kan bortse från allt stök med jackor
så såg hallen ut så här innan


Inga dåliga maskiner!


Men ett hål ska det bli:)


Så att det inte skulle spruta in för mycket.
Men det där räckte inte på långa vägar att skydda:)


Jollan gör sig klar med sina nya BLÅKLÄDER.
Grabbar behöver ni hjälp eller??


Förarbetet är gjort nu är det bara att börja borra.
Ja let`s dance finalen va ju bara att glömma:)


Mina byggare:)


Den här stjärnan har verkligen hjälpt oss:)
Tack lillebror<3


Fattar ni att vi fräste svart snor ett tag??!
Ja Danne står där inne i dimman:)


Ja kök och badrum är nu borta.

Nu står tyvärr renoveringen still pga magsjuka, ingen vill komma
å hjälpa oss, jo Lovisa ville för hon behövde ändå gå ner några kilo
sa hon;)

Nävars men snart är vi med i spelet igen.
Lovisa kommer å fixar badrum.
Pierre kommer å hjälper oss med väggarna.
Danne målar å är lite allt i allo:)
Ja vad gör jag. Jag springer runt å tar kort
Så jag kan visa er:)

Men ni ska få se hur det ser ut så här långt iaf:


Vips en dörröppning:)




Vårat fina badkar som kom på posten idag.
Tur att Mattis & Lovisa kunde komma och hjälpa mig
att bära eftersom Danne bara kräktes.
Bubbel så underbart:) det kommer Jollan gilla:)


Ja mycket mer har jag inte att visa just nu.

Sov så gott så får vi se när magsjukan lämnar oss så
vi kan fortsätta med renoveringen:)

Puss på er!!


Kommentarer
Postat av: angelica

Häftigt! Hoppas nu att ni blir friska snabbt så man får se resultatet snart =)

2010-03-31 @ 08:50:48
URL: http://parat.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Åh, vad kul att se! Ska bli så kul att få se de färdiga resultatet. Hoppas att ni alla slipper sjukdom i fortsättningen! Kram kram

2010-03-31 @ 09:51:25
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com
Postat av: cecilia

Jollan passar att vara en stadsråtta hon får komma till ÅTVID och leka i Alice lekstuga... Om nu hennes mamma inte får allergianfall över åtvid en kort stund. ;) puss

2010-04-02 @ 13:40:47
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0