Vill ni se lite vad vi håller på med?

Klart ni vill:)

Vi har kommit igång lite med renoveringen igen som tur är.
Nu ser vi framåt å är snart klara.

Lovisa kaklar för fullt.
På onsdag så är nog Lovisa klar med toan. Check.

Danne och Mattis har rivit tapeter som fasen i helgen.
Jag med hjälpte till ett tag men tyckte att det va karlgöra:)

I söndags så fixade Benke dörröppningen.
Så ska spacklas å måla lite.

Pierre kommer väl å spacklar så fort vi är klara med allt skit som ska bort på väggarna.
Det va typ sex lager tapet som ska bort.

Ja nu kommer det lite bilder så här långt:


Ja lite alkohol va vi tvungna att ha:)


Jag blandade mig en Caipiroska, då fick jag Hulken krafter


Kolla hela den väggen har jag gjort:)


Mamma kom och tog hand om Jollan på söndagen när vi andra hade
fullt upp.

Mormor Jollans bästa vän eller som Jollan säger MOMMO!!


Där satt dom å sjöng jag vet inte hur länge:)


Benke mäter å mäter


Teamwork, Mattis ångar å Danne drar bort:)
vilket slitgöra

 
Kaklingen så här långt, kommer bli skit snyggt.
Tre vita väggar å en svart, varav dom liggande med mönster.

   
Dörröppningen så här långt:)
Inifrån rummet & hallen.


Jollan hjälper Lovisa lite att mäta:)


Nu är golvet även lagt:)
Imorrn kommer hon å fogar.


Tvättstuga spacklad och fönstermålning gjort:)

Ja vi har kommit en bit på vägen.

Kvar att göra:
Spackla väggar
Måla väggar
Lägga golv
Måla tak
In med toa, handfat & dusch
Inreda tvättstuga med tvättmaskin och göra bänk & skåp.

Sen flyttar väl Danne och jag in i vårat nya sovrum.
Jollan flyttar in i sitt nya rum.

Puss på er!


Jollan älskar att cykla:)


Kommentarer
Postat av: cecilia

gud vad fint det kommer bli och lilla jollis, du är såå jäkla söt... pussen

2010-04-13 @ 08:33:50
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: GUSTAV

Det börjar ju se riktigt bra ut nu! :)

2010-04-13 @ 16:04:27
URL: http://gustavbonta.blogg.se/
Postat av: angelica

vad fint det kommer bli!

konstigt att allt går liite bättre med alkohol du, haha!

2010-04-13 @ 16:11:50
URL: http://parat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0