orientalisk dans




Gungande rumpor, hastiga skak, böljande slöjor
& skarpa snärtar...

Ja så skriver dom på sin inbjudan för en Orientkväll den 28 april
på Restaurang LÒrient.

Jag säger ofta att jag inte har så där jätte mycket takt i min kropp.
Ja ni som brukar skaka loss era kilon med mig vet vad jag pratar om.
Men jag är ju en sån där tjej som tycker att det är kul att bjuda på sig själv.
Det va det fler som gjorde i kväll ute hos Lotta.

Vi hade så himla skoj.
Varför har jag aldrig vågat testa nåt sånt här innnan.
Svårt? ja visst fasen va det det!
Kul? om det va:)

Men en sak som jag nog aldrig kommer att lära mig är ju att skaka bröna:)
det bara inte går.
Rulla, gör åtter & lek kamel. Ja det va en del utav det roliga.
Mamma & Cissi skrattade åt mig när jag sa att jag skulle på orientalisk dans.
Ja ni hade säkert skrattat ännu mer om ni va där.
Men jag gjorde det och det är det bästa:)

(sen vet ni ju som alltid,
 om ni vill ha dom små bilderna större klicka på dom)


 
Här står vi förväntasfulla.
Och för min del nervös:)


Då börjar vi sakta men säkert att gunga lite höfter:)

  

  


Ja ni vet, det ska gungas å det ska skakas.
Sen mitt upp i allt ihop ska händerna upp oxå:)

Det där med skakningen som jag sa är ju inte helt lätt.
Skaka rumpa, ja det gick la sisådär.
Men skaka tuttar det går ju bara inte, allt annat utom det skakar.
Vi fick sätta oss ner för att det skulle gå lite lättare då:)

Ser ni hur jag skakar, ser lite lätt varm ut i ansiktet oxå.
Men det va tufft kan jag lova:)


Skaka på bara:)


Vilka moves må jag säga!!!

Eva-Lena hette dansläraren om jag inte minns helt fel.
Efter att vi hade visat vad vi gick för så fick vi en härlig uppvisning.

Direkt när hon började dansa så fick man känslan av att hon var en stark kvinna.
Hon var säker och ville dela med sig utav det.
Man såg i hennes ögon hur hon älskade dansen och dansen älskade henne.
Otroligt duktig!

Orientalisk dans har oxå en väldigt fin klädsel eller mycket olika klädstilar
rättare sagt, men allt va väldigt fint.
Mycket färger, pärlor och guld.
Stora slöjor och klänningar för att framhäva det vackra av kvinnan.

När man ser klänningarna så tänker jag direkt på Ringaren i Notre Dame.
Ni vet Esmeralda, alla dom där skallrande klänningarna:)
Kläderna är väldigt vackar för båda mullig å smal.
Dom gör kvinnan helt enkelt:)



SJÄLVKLART SÅ VILLE MAN JU PRÖVA LITE:)


  


Vilka färger va?


Ja jag kan inte se mig själv i denna dress.
Men så vacker:)


En fin kjol, dom är så mycket tyngre än vad dom ser ut:)

Till avslut så provar Anna Bh som hör till kjolen:

Tänk er den en lördagskväll;)

Ja vi har haft en mycket trevlig kväll.
Känner mig lite trött i kroppen och bubblig i magen.
Är inte van vid såna här rörelser.
Imorrn kommer väl träningsvärken i höfterna oxå:)

TACK TILL EVA-LENA!!

Vill ni veta mer om orientalisk dans och vad dom har att
erbjuda så tycker jag att du ska gå in på:

HÄR!


Godnatt på er nu gott folk, inatt sover jag gott:)




Kommentarer
Postat av: cecilia

åh, jag hade så gärna velat vara med.. ÄLSKAR det här.. åh, jag kan ska alla mina fina super små bröst..:)

2010-04-15 @ 21:51:34
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Ewa

Ja du Jenny visst hade vi kul....och jag måste säga att vad duktig du är att få fram allt i bild och ord!!

Härligt...;-)

Kram EWA

2010-04-15 @ 22:47:04
Postat av: Sollery och Sten!

2010-04-16 @ 20:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0