En söndag hemma hos oss!

Ja hur är en söndag hemma hos oss?

Vi började dagen med att ta tempen på en varm Jollan.
Det va som vi trodde. Feber  IGEN!!
Jag tyvker så synd om henne, hon får aldrig vara frisk mer en fyra dagar ungefär
så börjar det om igen. Man blir ju lite orolig, varför hon blir så
sjuk hela tiden. Men dagis bacillerna är väl inte att leka med.
Sen hinner hon aldrig bygga upp nåt försvar tills nästa gång.

Men igår så överraskade vi Joline med en present.
Ni tycker säkert att vi är helt dumma i huvet. Men vad gör man inte för sin dotter:)
Ja vi bor ju med ballkong och mitt dåliga samvete tickar för att jag inte ger min dotter
en stor fin tomt att leka på. Men vi trivs ju här ju:)

Jollan oxå kan jag säga nu när hon fick en egen sandlåda.
Gud va hon har lekt i den.
Helt perfekt:) Jaja kanske kommer in lite sand men hon är jätte duktig.
Hon vet att man inte går i den utan skor och att sanden ska va i lådan.
Jaja en å annan spade utanför får vi la räkna med:)

Men bästa köpet på länge.
Ni som inte vet hur vi bor så har vi inga grannar under oss som kan få sand i huvet:)


Fin va??


Jag vet inte hur länge hon kan vara där ute å hålla på:)
Så underbart söt!!

Danne åkte iväg till Grebo på middag med resten av sin familj.
Så Jollan och jag va för oss själva tills Mattis & Ronja kom.
Mattis grillade hamburgare & bröd till oss alla. Jätte gott:)

Senare sen när Danne kom hem följde Sarah, Jeff & Felicia med hem.
Jollis blev jätte glad när alla kom.
Inte roligt att vara hemma & sjuk.

Det blev lite renovering både igår och idag.
Så nu kan Pierre komma och hjälpa oss med väggarna.
Sen är det bara att måla tak och väggar.
Ja lägga golv oxå.


Danne spacklar för fullt:)


Mattis & Jeff jobbar på:)


Kussarna myser med lite glass!!

Just det Lovisa är ju klar med toan.
Nu ska bara toalett, handfat och dusch in.

Jag är verkligen super nöjd.
Tusen tack Lovisa!!


Tre vita väggar & mörkgrått golv

'
Den svarta väggen där toaletten ska va framför bladen och
handfat brevid.

Ja det är lite kvar att fixa, men det börjar gå framåt nu igen
när all jäkla tapet äntligen är borta:)

Ha en bra vecka nu!!

Puss på er!!



Kommentarer
Postat av: faster lotta

det blir ju kanoners hemma i nya lyan. ser fram emot invigningsfesten eller får man inte komma

2010-04-19 @ 20:16:41
Postat av: jag själv

klart man får komma lotta du är alltid välkommen:)

2010-04-19 @ 22:02:46
Postat av: cecilia

vi är upptagna nu i helgen plus att mitt konto är tomt efter bilköp... Men sedan lotta och jenny bjuds det på grillning hemma hos oss.. kommer ni ihåg - tack för smörgåstårtorna på alice dop fest...;) Kramen

2010-04-19 @ 22:24:22
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0