Hallelåja!

Här hemma på MUnkhagsgatan rullar det på. Igår rullade det inte på så jätte mycket, jag var super trött, varför får man sånna jobbiga dagar då inte ögonlocken vill upp så långt som dom bör, nä istället ska dom vara tunga å jäkliga:(.
Men Jollan hon körde på som alltid å det är ju huvudsaken:)
Hon går å hon går å hon går.... med sin gå vagn såklart för själv går hon inte än.
Men idag så stod hon närmre en minut helt själv mitt på golvet....bravo bravo:)
Annars så står hon nästan helt själv, ibland tar hon lite stöd av magen, det handlar om att våga.
Det roliga var att Danne bara ställde henne där för han fick akut ont i magen och var tvungen att göra sina behov, jag kom precis in så hon fick syn på mig å pekade, å då glömde hon helt å hållet att hon stod, så söt:)

Igår så fick Jollan en jätte fin röd Babybjörn potta, hon har inte ännu velat kissa i den för det vill hon göra i den vanliga toan, den lilla token.
Varje gång vi går förbi pottan så sparkar hon på den, hur ska jag ta det? vill hon möjligtvis inte ha den fina pottan? Jaja hon förstår nog inte ännu vad hon ska ha den till, men hon lär sig.


Hon vill bara ifrån pottan å sparka på den, min busunge:)


Ja det är ju en riktig härmapa vi har här hemma, hon gör allt efter en annan. Jag sultade på mitt finger när jag fixade vindruvor åt snuttan, jag tittar upp å vem sitter å sultar på fingret om inte lilla Jollis:)
Mamma sitter å flörtar med Jollan självklart så får man sig en liten blink tillbaka.
Ja jag kan sitta här å fortsätta men då tröttar jag ut er kanske:)

Men jag vet inte om gå vagnen var det bästa för när hon kör in i nåt så klättrar hon upp i den å börjar dansa, livsfarligt om man inte är nära, så nu får man hålla sig i närheten hela tiden.

Tyckte att man fick lite gjort förut men då ska vi inte tala om nuläget, å värre lär det bli, men ser det inte som nåt negativt för det är ju bara positivt att hon går vidare i utvecklingen:)

Jollans favorit idag var potatismos med ugnstektfalukorv.
Med hjälp av Napolitane såsen från Alpnaering.

Jag rekomenderar verkligen den såsen. Går ha i många olika måltider och den går verkligen hem hos barnen.
Och det är ju alltid ett plus:). Det bästa av allt är att Danne oxå kan äta den, han är ju tomatallergiker men kryddorna från Alpnaering är frystorkade och då går det bättre. Hur bra som helst:)

Så är det nån som är intresserad så är det bara att höra av sig:)


Jollan man måste öppna dörren innan man går in:)


Ja det var nog allt för idag.
Oj oj oj vilken höst det har varit idag, vi tog på oss sköna hösttröjor alla tre och gick ut på en lång promenix:)


Just det så här blev frisyren som jag gjorde på mammas granne i lördags

Kanske inte precis en svinrygg men hon var lite för korthårig, men jag ät helt klart

nöjd med min insats:)


Lena sa att hon va nöjd med å det är väl det viktigaste:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

tycker det där va mycke finare än en vanlig svinrygg!



åhh hon är ju så underbar. måste komma och hälsa på er snart

2009-09-17 @ 21:19:50
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: jag själv

Ja det må du verkligen göra.

Vi måste gå på stan med å hitta en snygg outfit tills ladys night..eller jag måste iaf:)

2009-09-17 @ 22:08:42
Postat av: Lovisa

det låter som en bra ide:)

2009-09-18 @ 16:05:18
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0