då satt man här igen då!

Jollan och jag tog bilen vid halv tre tiden och åkte till Cissi & Kalle.
Där var värkarna i full gång. Men dom var väldigt oregelbunda då.
Men ondare och ondare fick hon stackarn, åh det känns som det var igår man var där själv.

Tiden gick och hon har nu fått riktigt ont, värkarna är fortfarande lite oregelbundna men dom ligger mellan 3-4 minuters uppehåll och sen så håller dom i sig i 1 minut ungefär varje gång.

Mamma ringde in till förlossningen nu vid sju tiden och dom tyckte att hon skulle komma in igen så dom kunde se om det har hänt nånting, om hon har öppnat sig nåt mer.

Men om hon inte hade det så ville dom ändå att hon skulle vara där, för stackarn har inte sovit på över ett dygn och har haft värkar sen 19:00 igår kväll. Ifrån 7-3 minuters mellanrum. Usch va jobbigt.
Men hon lär ju vara ren iaf för hon har badat typ sex gånger tror jag:)

Nu sitter jag här och väntar på att få nåt sms ifrån mamma, så jag vet om nåt är på gång eller om hon får nåt så hon kan vila lite innan det verkligen är dags.
Hoppas hon får en kort förlossning, då menar jag det riktiga värk arbetet som tog 23 minuter för mig, för hon har hållt på länge så är så jäkla trött nu.

Jag har ju hela tiden sagt att jag tycker att det är coolt att föda barn, och jag skulle inte dra mig för att göra det igen (men nu ska ju inte vi ha fler barn).
Cissi frågade mig nu när hon hade så ont, va det var som va så coolt,
ja det kan jag inte riktigt svara på just nu, men coolt som fan är det. Man blir så jävla stark.

Nu fick jag ett sms från Kalle där det står:

Knodden är fixerad & vi kör den där kurvan nu för att se sammandragningarna...
rapporterar mer om 30...kram

Okej nu ska jag hålla mig lugn och sansad i 30 minuter då:)

Ni kanske tycker att jag är skit töntig som är så här nervös, kanske tycker ni att jag lägger mig i för mycket.
Men Cissis & min relation är otroligt stark, vi är vana att alltid ha varandra vid vår sida när det är nåt.
Och det här är nåt, det här är sjukt stort:)

                                       

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Förstår din nervositet. Har tänkt på Cissi hela dagen, och blev så glad när jag nu läste ditt blogginlägg. Fortsätt gärna att uppdater när du vet mer. Minus har det bara bra här. han har lagt sig för kvällen tror jag, vilket innebär att han inte ens orkar reagera när jag går till köket...:)

2009-09-18 @ 20:04:29
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com
Postat av: Lovisa

klart det känns stort, går ju inte undvika:D är ju så jag med blir nervös.. vill bara se den lilla söta nu direkt

2009-09-19 @ 00:05:59
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Malla

Jag vet..har haft magknip deluxe under hela planeringsdagen (8-16)idag! Började böla förut,helt utan anledning, händer det nåt där hemma månne?

2009-09-19 @ 03:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0