Ja en helt vanlig tisdag!

Om man skulle försöka hinna slänga in ett inlägg innan min lilla tös vaknar. Idag så har det varit full rulle här hemma. Vädret är ju mega tråkigt verkligen, så vi har varit hemma å myst.

Ja sitta vid datorn är ju att glömma för Jollan hon är överallt & ingenstans. Hon klättrar upp i våran säng & ner igen, sen vidare ut till köket, där river hon ut allt hon kommer åt och lite till. Leken fortsätter upp på TV-bänken och upp i soffan. Ja Daniel och jag har verkligen en riktig apa till dotter:)

Fem steg har den lilla tösen tagit oxå, flera gånger om. Nu är det bara det sista som saknas, att hon ska ge sig iväg på egen hand. Men så fullt upp som vi har det här hemma så får hon ta den tid hon behöver;)

Helgen blev ju att tillbringa i stugan med fam Dahllöf, inte alla men Benke, mamma & Ronja.
Det bjöds det på en supermysig lördag & en söndag full med jobb. Men det va skönt att vara ute i friska luften och arbeta:) Träningsverk? Självklart!!


Benke & Danne håller på att bygga övervåningen:)


      Mys bara härligt familjemys:)


                    Familjen mupp!!

 


Ronja & jag sliter som tusen, Danne kollar till oss då å då!


Jollan njuter av den friska luften ute på landet:)


      En liten fikapaus är vi alla värda!

Igår så hade vi mycket inplanerat och för en gångs skull så klarade vi det:)

När Danne kom hem från jobbet vid ett så gjorde vi oss iordning för att åka ut till mormor/gammelmormor för att Danne skulle byta till vinterdäck på hennes bil. Gick superbra och när han var klar så bjöds det på mormors hemmagjorda raggmunkar, super gott. Jag har verkligen inte tyckt om det innan men nu tycker jag det är gott:)

Sen bar det iväg mot Motala för att köpa en ny bilstol till lilla Joline, eller inte så lilla längre har vi märkt i både plånbok och saker här hemma:)
Hittade en super bra bilstol, det va en tjej som skulle öppna en webshop precis så det blev ett toppen bra pris:)


Jollan gillade verkligen stolen:)

Ja sen hem igen då kom mamma till oss för att vara lite med sitt älskade barnbarn:) medan Danne och jag fick gå på bio BARA HAN & JAG. Hur mysigt som helst.

Jollan blev helt tokig när hon vi syn på sin mormor. Tack mamma igen för att du alltid finns där.

Du anar inte hur mycket det betyder för oss.

 

Nu ska jag fixa iordning mig lite. Måste åka en sväng till Maxi, blöjorna är slut & är även dax att fylla på lite i kylskåp & skafferi:)

 

Håll tummarna, säger inte varför, va bara snäll och gör det:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Låter som en underbar dag.. =)

Väntar bara tills tösen blir äldre och faktiskt börjar springa. Då e det fart hemma.. ;)

Här hemma så får man springa efter Cassandra för minsta lilla. Hon är busig så det heter duga.. =)



Snygg bilbarnstol!

2009-10-21 @ 06:48:35
URL: http://ciccci.blogg.se/
Postat av: Lovisa

gud vilken underbar bild den i bilstolen!! dom andra med, men den va nåt extra.

Håller tummarna stenhårt. puss

2009-10-21 @ 14:14:09
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0