helgen är förbi & veckan är igång!

Ja gick ju in här nu och fick se att jag inte bloggat sen i torsdag, fy Jenny dålig stil.
Men vi har inte direkt varit hemma.

I fredags så åkte Jollan & jag ut till min mormor vid tolv tiden. Där åt vi lunch ihop & snackade skit.
Jollan gjorde en docka flintskallig & gömde håret i en blomkruka. Det här med att Jollan inte har nåt hår tar på min lilla tös & inte allra minns när kusinen Alice kommer ut hårig som en apa, okej nu kanske jag överdrev men hårig som en apa på huvet iaf:). Men dom säger ju att man får jätte fint hår för de som får vänta längre.
Men vad e det vi brukar säga, Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge:)
Mammas lilla tös är så söt i sina ytterst små lockar:)

Lördagen tillbringade vi hela dagen ute hos mormor igen. Bruttorna i familjen iaf & kalle va oxå med.
Vi va nere och hälsade på morfar, jag har ju inte varit hos honom sen han dog, men nu är det gjort.
Det var jobbigt & inte allra minst för mamma. Så blir man så ledsen när man ser en äldre herre sitta och gråta vid en grav. usch varför kan inte alla försvinna samtidigt så man inte behöver bli så satans ledsen.

Vi skulle ju egentligen ha bowlat med fam Samulesson på lördag kvällen men så blev det inte.
Istället så va Danne, jag & Jollan på Maxi, vi åkte även en sväng till Dannes morfars grav.
Undra om det finns någon som saknar sin morfar så mycket som Danne gör. Eller självklart så saknar vi alla dom som vi har förlorat, det är bara det att man går vidare på olika sätt.

Jag skulle verkligen velat träffa morfar Allan, Danne pratar alltid så gott om honom. Hur mycket han betydde för honom och att han själv kände sig så älskad av honom. Åren går och man går vidare, men Daniel har svårt att släppa taget. Man behöver ju inte släppa det helt & vi ligger många sena nätter och pratar om honom och om andra vi förlorat. Det känns så otroligt skönt att ha en pojkvän som man kan säga allt till hur jobbigt det än kan vara.

Å vet ni vad? även söndagen tillbringade vi hos mormor. Men den här gången var även Danne & Benke med för dom la plattor åt mormor så hon kan gå i sin gång utan att snubbla:)
Jag lagade storkok så det räckte till alla & även lite matlådor till Benke & Kalle.

Idag så slutade Danne vid ett så Jollan och jag gick ut en sväng vid halv ett. Vi gick till centrum typ och gungade och busade bland löven, Danne kom vid halv två ungefär och busade lite med oss.
Vi gick en sväng till Ica och sen hem för att äta.

Ja ikväll så började ju Ullared på kanal 5, det va inte sådär jätte kul, men måste ju se det iaf, vilka stjärnor det va med. Danne sa att jag inte fick åka dit längre nu när man såg va det va för ena som shoppa där.
Men det kan ju han glömma, ullared älskar jag:)

Nä nu blir det sängen, har precis färgat håret, blev helt okej:)

Imorgon ska Jollan och jag åka till Cissi & Alice, vi ska vidare till Trädgårdsföreningen och leka lite i lekparken där:)


Alice nu har du inget att komma med. Du må kanske ha

riktigt hår men mitt är iaf längre:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Jollismormor

Gumman, du är bara för söt, helt perfekt och underbar.Kramis

2009-11-03 @ 13:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0