När lillasyster Nr 1 tittade fram!

Åtta år var jag när jag fick min första lillasyster. En bestämd liten tös som alltid vet vad hon vill och så ska det bli.
Ronja var så "lillgammal" när hon var liten, hon hade alltid svar på tal och var så otroligt förståndig för sin ålder.

Vi har ju gått igenom mycket tillsammans alla vi syskon i familjen. När mamma blev sjuk var inte Ronja gammal, så det blev tufft. Men även att hon var så liten så förstod hon så mycket.
Hon hade det riktigt jobbigt. Känslan av att inte veta att ens mamma ska försvinna från henne eller inte.
Inte fick hon mycket förklarat heller, men det är svårt man vet inte hur mycket man kan säga till en liten tjej.
Och nu i efterhand har vi förstått att vi skulle ha sagt mer.



Det fanns inget bättre än att höra Ronjas röst när hon ringde. När hon var liten hon hade nog den mest gulligaste röst som går att få tag på.
Fast ibland så är det inte alls lika kul att få ett telefon samtal ifrån henne för hon är bestämd må ni tro:).
Men jag gillar att hon säger vad hon tycker för det betyder bara att hon är trygg med mig och vågar säga vad hon vill.



Jag har nog varit en jobbig syster som jag sagt förr.
Det är en sak som jag aldrig kommer att glömma. Det var under en period i mitt liv som jag mådde otroligt dåligt, så dåligt att jag inte ville vara kvar. Jag ville bara bort. Jag försökte oxå komma bort, men rädslan blev för stor så jag hann stoppa mig själv. Det här var när Ronja var ungefär 7-8 år gammal. Hon bad mig komma in på hennes rum. Jag fick sätta mig på sängen och hon kommer fram med sin dagbok. Där i hade hon skrivit:
Min storasyster mår så dålig så hon inte vill leva längre och om inte hon vill leva så vill inte jag det heller.

Dom orden värmde så mycket, fast ändå gjorde det så ont att jag gjort min lillasyster så ledsen.

Det är nu på senare tid som vi har hittat på mycket kul ihop. Många dagar på Ikano huset eller andra resor som till Norrköping, Falerum eller andra tripper. Du provar sak efter sak. Lika perfekt ser du ut i allt du provar men inget blir du nöjd med. Tänk om du kunde ha lite bättre självförtroende för många skulle betala för att se ut som dig. Du är bland det vackraste som finns.



Nu går du ut nian och ska börja i en annan skola med helt nya människor och det kommer gå så bra för du är så duktig.
Du är den med läshuvud i våran familj. För inte är det jag iaf:).

Det jag älskar mest med dig är att du alltid är dig själv för det är inte många tjejer i din ålder som vågar vara det och det ska du vara stolt över.
Jag kommer inte glömma den gången jag körde dig till skolan, som många gånger när vi jagat bussen fast vi inte kommer ifatt:).
En gång skulle ni kolla på film elle nåt och ni skulle ha med nåt att äta på. Många tar nog med sig godis och en dricka. Men lilla Ronja hon hade med sig en paprika, rostad majs och dricka. Så söt. Måste varit kul att sitta brevid dig när du satte tänderna i paprikan:)



Ronja du är min lillasyster och jag älskar dig precis
för den du är.
Du kommer alltid vara min lilla sötnos.




Kommentarer
Postat av: Mammanette

Ja det här är verkligen en störtskön brud, på alla sätt. Men som Cissa skrev på sin blogg, hon är så mångsidig, kan så mycket. Ronja klarar (för det mesta) allt hon ger sig in i och det är inte lite. Har alltid något på gång och då ska vi helst stå framkörda där med bilen helst innan hon sagt något. Det kommer att gå väldigt bra för dig Ronja, ditt mål som du har: att bli miljonär kommer du att nå, en () glöm då inte vem som är din mamma. Jag är så glad och stolt att jag har dig. Älskar dig.

2009-05-27 @ 14:06:05
Postat av: Ronja

Jag älskar dig Jenny <3

2009-05-27 @ 16:44:36
Postat av: Ronja

o där var det ritigt nära till tårar för tillomed mig! Du är det bästa som finns Jenny. Du finns alltid där för mig och förstår mig. Jag känner mig så lik dig, kanske inte alltid så bra men så är det fatiskt! Jag har svårt att anförtro mig till någon men det känns som om jag kan börja göra det till dig för när jag tänker efter så har du redan gått igenom allt det där som jag håller på att ta mig igenom nu. Jag älskar dig nu & föralltid <3

2009-05-27 @ 17:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0