En tand har tittat fram!

Japp det har det. Jollans nedre vänster tand har tittat fram, nu ska den bara växa uppåt oxå:). Men man ser den klart och tydligt, inte konstigt att hon håller på som tusan med munnen, känns ju konstigt såklart.
Tiden går så fort. Jag låg och tittade på lill snuttan när hon sov förut å kom knappt ihåg hur hon såg ut när hon var en liten liten bebis. Nu är hon ju en stor tjej.
Den första månaden när hon kom fick man aldrig släppa henne, hon sov hela natten på mitt bröst. Nu får jag vara glad om hon vill mysa med mig lite, Eller mysa det vill hon men då ska man ligga brevid varandra och hålla i varandras händer och gnugga ansiktet. Lika mysigt det såklart.

Ja hon växer som aldrig förr och äter som en duktigt tjej. Nu ammar jag inte alls mycket. På morgonen och kvällen bara och ibland när hon blir lite sugen om hon är trött. Men det känns skönt att det går så bra.
Lillkickan äter verkligen allt, inte nåt pipplig hur skönt som helst.

Nu har hon kommit tillbaka till en period som hon var i för en månad sen ungefär. Ta den högsta tonen. Och den är hög kan jag lova. Men lika bra att hon testar vad hon går för:)

Ja vad mer ska jag säga?
Min tös sitter själv
Min tös skrattar som aldrig förr (super kittlig)
Hon äter allt man bjuder henne på
Hon sover hela nätter.
Hon kan stå mot soffryggstödet ( när hon känner för det)
Hon vänder på sig.
När jag har lagt henne på sitt lektäcke i hallen så hittar jag henne några minuter senare i vardagsrummet.
Och nu har hon fått sin första tand.
Hon gråter när hon är trött & ledsen men inte en tår för mycket.
Hon blir arg när hon inte får som hon vill, men det visar bara vilket stark dotter vi har:)
Och att hon vet vad hon vill och det gillar jag. Självsäker!

En duktig liten tjej vi snackar om, trodde inte att hon skulle vara så perfekt!

Ut kom en pytteliten bebis på 2550 g och 46 cm lång.
Imorgon på sexmånaders kontroll får vi se hur stor hon är då. Sist var hon 61 cm lång & vägde 6 kilo.
Tror ni dom små knatarna växer fort?!



Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0