Det sista inför morgondagen!

                                              
Här sitter man och försöker tänka ut det sista inför morgondagen. Imorgon ska Morfar begravas i Ljusets kapell.
Det kommer bli jätte fint tror jag. Det är vackra blommor och fin musik.

Alla buketter från familj med barn kommer gå i kärlekens tecken. Hjärtan kommer smycka runt hans kista.
Längtar men ändå inte.
Begravning för mig är att ta det sista farväl och få känna att här är han nu och lyssnar på vacker musik tillsammmans med oss. Men inte för sista gången för han kommer alltid finnas vid oss bara att vi inte kan röra honom eller se honom.
Det är tufft med begravning för att tårarna blir så starka. Och mamma säger att hon inte vill för att dom tårarna gör så ont.
Det gör dom det bara värker i hjärtat men samtidigt så är dom tårarna så sköna, man känner att man verkligen kan gråta. Alla gör kanske inte det men jag är en av dom som gör det iaf.
Man vet aldrig när man har sagt hejdå eller om man är nöjd med sitt avslut.

 Men imorgon kommer det  att vara en fin dag och jag säger hejdå till morfar så han kan gå vidare!



                              Tack för vad du givit
                              Tack för vad du var
                             Tack för ljusa minnen
                             Som du lämnat kvar.

                 

                        Du försvann ifrån mig,
                                Ifrån  oss alla.

                  Jag saknar dig mer än det finns ord
                       Jag älskar dig för alltid
              Även att du inte finns kvar på denna jord.

                  Morfar du är & var en viktig person
                                         för mig,
                 Jag kommer aldrig sluta minnas dig.
                

Kommentarer
Postat av: mammanette

Gud var får du allt fint ifrån. Tack lilla gumman för att du finns. Älskar dig. Kramis. En extra kram till min lilla trollunge.

2009-05-19 @ 02:25:11
Postat av: Sandra

Jag tänker på er! Kram

2009-05-19 @ 18:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0