Barnmatrecept upp över öronen!

Ja det är vad jag har.
Jag har suttit här nu sen Jollan somna och kollat efter lite olika recept på barnmat. Vill ju göra egen och inte köpa färdigburkar. Idag tog jag snuttan och gick ut en sväng sen på vägen hem så stanna vi till på affären och köpte lite kött, ärtor och morötter. Tänkte att jag skulle slå ihop en purè till tjejen. Det gjorde jag oxå. Om jag får säga det själv så är jag mycket nöjd men det var tyvärr inte min lilla tös:(.
 Hon bara satt och hurkla sig varje sked hon fick. Tre skedar tror jag hon svalde allt som allt. Men det är ju en vanesak hon måste ju vänja sig lite vid att det blir pyttesmå bitar även att jag mixar. Men matvrak som hon är så ska det nog gå bra tillslut:). Fast det är en frukt- & grönsakstjej jag har med att göra. Precis som moster Ronja hon har alltid suttit och ätit på en paprika med vi andra ätit godis, men det är ju bara positivt:)..Dom nyttigheterna kan man aldrig få för mycket av.
Men nu har jag iaf hittat massor av bra recept som jag ska skriva i en fin bok som sen Cissi ska få av mig när jag inte behöver den längre. Cissi jag tänkte ju att du inte gillar att laga mat utan recept så därför ska du få den av mig. Det var inget dumt menat att du inte kan. Ska även skriva betyg på dom olika rätterna. Så man vet favoriterna.
Så nästa rätt att prova blir kycklingfilè med grönsaker.

Om det är någon som vill veta recept så är det bara att hojta till.

Även att inte Jollan gillade maten hon fick idag så var hon mycket nöjd med att sitta och titta på när mamma lagade all mat. Och i handen hade hon en majskrok att sulta på:)
Tyvärr så fick jag inte med nåt kort på henne idag. Har varit lite dålig med kameran. Annars så brukar ju den vara framme innan jag ibland:) Vet inte hur många kort jag har på våran lilla tjejja. Men kan ju inte sluta ta kort man får aldrig nog av henne.

Nu ska jag väl sova snart. Ska upp tidigt imorgon. Redan klockan 8, tidigt för att vara jag va?

Några återbud har vi fått på dopet nu, blir alltid så ,alla tackar ja i början sen kommer det nåt annat emellan. Men det är fortfarande 55 st som kommer så det blir en del:)



Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej, jag tar gärna emot den boken sen. Har ju redan införskaffat mig en bra mixer så jag är allt redo... Men fiskbullar är ett måste i mitt hem så vi får hålla tummarna för att min bebbe gillar det... nu blir det är bad.. har sån magkramp hela tiden.. pussen

2009-05-05 @ 19:40:33
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jag har fått tag på kantorn nu och hon hade noter så nu blir det galande av i kyrkan:)

2009-05-05 @ 23:10:36
Postat av: Sussi

Jag har fått tag på kantorn nu och hon hade noter så nu blir det galande av i kyrkan:)

2009-05-05 @ 23:11:18
Postat av: Sussi

Jag har fått tag på kantorn nu och hon hade noter så nu blir det galande av i kyrkan:)

2009-05-05 @ 23:12:17
Postat av: Sussi

har fått tag på kantorn nu. Hon hade noter så nu blir det galande av på lördag:)

2009-05-05 @ 23:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0