Så var veckan igång igen!

Min söndag hade jag inte något inplanerat, hade bara tänkt att vara hemma å plocka lite å ta det lugnt.
Vi startade iaf dagen med att sova riktigt länge jollis å jag. Danne åkte tidigt med Benke och Mattis för att kolla på en båt.
Straxt innan två så kom Dannes lillasyster Emmy hit. Vi satt och snackade lite skit sen så åkte vi ut till Tallboda för Emmy hade pratat med Ronja om massor av kläder som hon skulle få. Och det blev en del. Super bra när man kan ärva av varandra sådär. Danne ringde och sa att dom skulle åka direkt till campingen för att lägga i båten dom hade köpt.
Grattis killar kul att ni har en båt nu till sommaren.
Ja vi blev sugna på att åka å kolla på deras köp. Så mamma, Ronja, Emmy, Jollan, jag och Chico packade in oss i bilen med korv och hamburgare, så vi kunde grilla lite när vi kom fram.


Här sjösätter grabbarna den nya pärlan, nyastolar & inredning är på G
för dom som sitter i är lite slitna.


Nog fick dom i båten alltid och den gick igång. Men något skumt är det självklart. Inget ska ju vara perfekt heller.
Jag tyckte att båten gick jätte snabbt men den gasa visst bara på halva typ, fattade inte riktigt båtsnacket. Men den ska lämnas in men det är nog inget större fel får vi hoppas. Dom har ju kvar en del i deras båtkassa:)



Ja vi blev kvar på campingen ett bra tag för när dom fick båten att gå hyfsat fort så ville dom ju självklart ut å åka. Så Mattis, Emmy och Danne var ute ett bra tag på sjön.

Idag så blev det att gå upp tidigt. Redan halv sju och det kändes kan jag säga för jag somnade inte förrns tre typ.
Så jävla trött har jag inte varit på länge.
Men men det va ett måste. Skulle till sjukan för att rönka magen och sen skulle jag hinna lämna Jollan hos Cissi oxå.
Jag har ju länge haft problem med min lilla mage. Men sen jag var hos doktorn har jag inte haft nåt ont så vi får hoppas att det inte är nåt speciellt för sjukan är inte det bästa jag vet. Men doktorn skulle höra av sig när dom fått svaren.

                     
Hemma hos moster med lite morgonvälling!

Det blev frukost hos Cissi efter och sen tog vi oss en liten tupplur alla tre ( eller fem knodden & minus med såklart).
Danne slutade vid ett idag så vi åkte hem och hämtade honom och åkte till Ikano där vi lämnade in både min och Dannes mobil. Så vi får hoppas att vi får tillbaka fina å hela mobiler sen:)
Fixade lite grejer till bilen så vi kan fixa den innan vi säljer ska ju försöka få ut lite pengar iaf.

Nu på kvällen så har vi tvättat och mamma & Benke var här en sväng och fikade oxå. Då blev Jollis super glad när mormor & morfar kom. Hon ska ju äta upp mamma hela tiden. Blicken hon har då är inte att leka med. Mormor är god:)

Nä om man skulle sova, jäklar oxå Danne sover ju och vi glömde sänka Jollans säng för igår natt reste hon sig upp. Så madrassen måste sänkas innan hon ligger där. För min lilla tös gråter ju inte när hon vaknar  utan hon håller på med lite olika saker innan hon väcker mamma och pappa. Ja hon får sova mellan oss inatt. Så mysigt tycker jag, då ligger jag å håller hennes lilla hand hela natten.


Hmm hur ska jag ta mig till mamma & pappa?
Kan jag hoppa över, bryta mig ut eller bita mig ur?



Här är jag! Kan jag få sova hos er, det är tråkigt här.


Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Alltså, om det skulle finnas någon tävling om vem som har den smartaste och sötaste lilla trollbarnbarnet så skulle jag lätt vinna. Ja ett litet troll är nog vad du är Jollis, jag vill också ligga och hålla dig i handen. Puss o kram.

2009-06-09 @ 02:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0