bakning från morgon till kväll!

Ja idag har det blivit baka av. Jag bakar verkligen aldrig för jag trodde inte att jag kunde.
Men efter idag så kom jag på att jag faktiskt kan:)

Jag ringde till Cissi tidigare idag och frågade om hon ville komma och baka med mig. För hon bakar jätte mycket, medan jag sköter allt som heter matlagning.
Att jag själv aldrig bakar är för att jag inte äter fika bröd, har aldrig tyckt om det, så därför har det inte roat mig liksom.
Men idag fick jag ett ryck.
Danne tjatar alltid om att han vill att jag ska baka bullar, vilket jag aldrig har gjort själv förut. 24 år och har aldrig bakat bullar. Japp sån är jag. Men nu har jag gjort det, fast inte helt själv såklart, Cissi skötte det mesta får jag nog erkänna.

 

Frallor stod det på listan oxå som jag ville baka och dom blev super goda.
När Cissi å Kalle åkte hem så fortsatte jag på egen hand och bakade Grekiskt lantbröd med basilika & solrosfrön och sen Focaccia med soltorkade tomater & svarta oliver, där använde jag mig självklart av napolitane såsen från alpnaering oxå.

Danne har ätit en hel påse bullar redan och Jollan tyckte oxå att det var riktigt gott dom småbitarna som hon fick:)

  Men där fick hon visst tag på en redig tugga:)

Satte precis i mig en Focaccia, super gott om jag får säga det själv.

Ja det var väl min dag. Känner mig riktigt duktig faktiskt.

Helgen för övrigt har varit väldigt lugn. Igår var vi ute i Mantorp hos Sandra och Martin för att träna lite till deras bröllop. Det gick inget vidare tyckte jag tyvärr. Men träning ger färdighet. Får vi hoppas:)

Sen kom mamma förbi en sväng innan hon började jobba. Vi lagade god mat och hade det trevligt. Danne var iväg och fixade med båten. När mamma åkte så ringde Ronja och sa att hon var på väg till mig, så jag ställde mig vid busshållsplatsen och där stod jag ett bra tag. Tillslut ringde Ronja och vi kom fram till att hon satt på fel buss, hon frågade busschafförn om dom åkte förbi Johannelund men det hade dom ju redan gjort. Så det blev en liten promenix från Berga. Jollan, jag och Chico mötte upp henne. Det blev en lugn kväll. Skönt med sånna tycker jag, då man bara är hemma å tar det i den takt man vill.

Japp imorrn då smäller det för då fyller nämligen jag Jenny Anette Edlund 24 år. Det blir inget märkvärdigt. Men en stor jäkla fest blir det nästa år då jag fyller 25 år.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Grattis bruden!!!

Jag gjorde inte alls mycket. Du gjorde fasen allt och du klarade det galant.. Nu är det bara jag som ska lära mig laga mat. Du kan ju inte vara bra på båda sakerna och jag bara en för då förstörs ju våran komplettering... Längtar till att få smaka på bröden.. Pussen

2009-06-15 @ 11:21:17
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Ja, må hon leva!

Ja, må hon leva!

Ja, må hon leva uti hundrade år!

Javisst ska hon leva!

Javisst ska hon leva!

Javisst ska hon leva uti hundrade år!



Och när hon har levat

Och när hon har levat

Och när hon har levat uti hundrade år!

Ja, då ska hon skjutas.

Ja, då ska hon skjutas

Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!



Och när hon har skjutits

Och när hon har skjutits

Och när hon har skjutits på en skottkärra fram

Ja, då ska hon hängas

Ja, då ska hon hängas

Ja, då ska hon hängas på en häst bakåfram!



Och när hon har hängits

Och när hon har hängits

Och när hon har hängits på en häst bakåfram

Ja, då ska hon dränkas

Ja, då ska hon dränkas

Ja, då ska hon dränkas i en flaska champagne!



Och när hon har drunknat

Och när hon har drunknat

Och när hon har drunknat i en flaska champagne

Ja, då ska hon firas

Ja, då ska hon firas

Ja, då ska hon firas på sin födelsedag!



Grattis grattis, goaste Jenny! Hoppas din födelsedag varit super. Vad tror du förresten om lite träning i veckan? Stora kramar!

2009-06-15 @ 18:42:02
URL: http://chezannakarin.blogspot.com
Postat av: jag själv

Tackar tackar vilken fin sång.

ja jag tror inte att jag hinner i veckan. Men vi kan väl gå nästa vecka. Men du får inte skratta åt mig är ju inte väl tränad direkt. men nästa måndag kanske?

2009-06-15 @ 23:07:32
Postat av: Lovisa

nu tycker jag det börjar bli lite tomt här. Skit i familjen å håll mig uppdaterad för fan;p

neevars.. hoppas midsommar va underbar!

2009-06-21 @ 20:08:10
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0