Tänk om man bara kunde sluta tänka lite!

Ja så känner jag verkligen ibland och idag så känner jag det extra mycket.
Tänk om man bara kunde blunda, blunda riktigt länge och bara drömma sig bort.
Jag har alltid varit en sån människa som tänker otroligt mycket.
Men det är annorlunda nu än vad det var förr. För då kunde jag hitta på vad fasen som helst och ta skiten som
det blev efteråt, borsta av det från mina axlar och gå vidare.
Men nu sitter jag å tänker å tänker så huvudet dunkar och magen slår ärovarv.
Man kan ju fråga sig varför jag är en sån tänkare. Öppna munnen mer än vad du tänker säger många.
Fast inte i alla tillfällen för jag får lika ofta höra att jag är plump, upps sån är jag.
Men när jag är beskymmrad över något och nervös då håller jag det gärna för mig själv.

Just nu är det mycket som snurrar.
Hur ska semestern bli? Den kommer bli helt underbar det vet jag. Har bokat tre nätter i götet bla.
Så varför funderar jag ens på det.
Jollan! Hur kommer det gå med hennes höfter? Ni förstår inte hur rädd jag är.
Och varför är du så lustig? varför pratar du inte med mig? förut så hade vi jätte bra kontakt men nu vet
jag inte vad jag har gjort för fel. Har jag ens gjort nåt fel, jag frågar andra dom säger nej. Så jag orkar inte
ens bry mig om dig!  Mamma det är tur att du finns, dig förstår jag och du förstår alltid mig!

Jenny för fan sluta tänk och börja lev, snälla du har det ju så bra!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag är likadan med tänket kan jag lova. Tänker helt sjuka grejer, att dåliga saker ska hända bara för man är van vid det. Dom senaste dagarna har jag haft en ångestkänsla i kroppen hela tiden och jag har ingen aning om varför. Har jag iof aldrig haft, men det brukar komma i stötar, inte flera dar i rad. Iaf, när dom där ångestkänslorna kommer tänker jag ännu mer och det är så sjukt jobbigt!!!

Saknar er!

2009-07-06 @ 23:16:03
URL: http://loveijsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0