Söndag och nästa vecka blir det campa av!

Ja nu har jag väl iaf suttit å bloggat ifatt lite tror jag. Det blir några inlägg när man ligger efter så här, men jag vill ju inte att ni ska missa nåt liksom:)

Idag så har vi tagit det lite lugnt. Danne har hållt på å fixa med massor av sladdar å grejer här hemma för vi har en fruktansvärt klåfingrig dotter.
Sen måste vi åka till Ikea å köpa en ny hylla till alla Jollans filmer hon fått av sin snälla moster Cissi & morbror Kalle. Hela Astrid Lindgren samlingen har hon fått och massor av disney filmer. Super snälla. Det uppskattas verkligen.
Jag  har massor att ge igen sen när ni får eran lilla snutta.
Ja ni har väl hört att det är en liten tjejja till som gömmer sig i Cissi superstora mage. Åh jag längtar så tills den lilla kommer ut, ska bli så spännande. Åh hon ska få Jollans alla kläder oxå och det är inte lita må jag säga.

Hallå tjejer, till er som fått inbjudan till Cissis babyshower glöm för tusan inte att tacka JA nu!!!
Jag har lite press på mig har ju en jäkla babyshower att bräcka sen förra året:)

Vid sex hugget åkte vi ut till Dannes mormor igen för att grilla lite. Det var supertrevligt och super gott.
Jag hade självklart med mig lite saker från min kryddväska, kan ju aldrig låta bli vet ni:)
Jollan hade fått en egen liten tallrik med massa gott på. så idag åt hon ost för första gången, å det gillade hon
verkligen, i början var hon lite skeptisk men sen gick det bra.
Till efterrätt så bjöds det på jordgubbar med vispadgrädde. Jollan smakade oxå, vi tog det lite lugnt med gubbarna för jag har hört att man kan få lite utslag av det, men hon gillade det med såklart.
Riktigt kladdig var hon efter denna matstund för hon ville äta själv, å självklart ska hon ju få göra det:)


                Tar ni min mat biter jag er grrrr!

Sollery hade plockat lite smultron och blåbär som Jollan fick, så idag har hon smakat på mycket som hon inte ätit förut.
Smultron hade hon smakat innan med hennes morfar men det andra var helt nytt.
Men sött men ändå lite surt så slangt det ner i lillans mage:)


Det var jätte god mat, Jollan åt som en häst, Jordgubbar å grädde
i hela håret hade hon:)



Jollan ville med gammelmormor upp på vinden för att leta efter
kort på sin pappa. Sköter man sig inte Jollan så hamnar man på
kroken. Nä så illa är det inte:)

Nu ska man nog försöka sova lite så man orkar med morgondagen oxå.
Vi ska ju låna Dannes mormors husvagn för en vecka på campingen.
Det kommer bli jätte mysigt:)

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0