Mammas lilla prinsessa!

Jollan var världens sötaste igår när hon skulle börja borsta tänderna själv. Mums vad bamsetandkrämen smakade bra.
Vi gjorde oss klara för att gå ut och köpa lite huvudverkstabletter. Då öppna sig himlen igen och regnet bara öste ner. Så vi blev inne ett tag till.
Men vid halv fyra ungefär så åkte vi och hämtade Mattis och han följde med oss in till stan för att göra ett bankärende.
Mattis hittade även en tröja på rean som var super snygg.
Ja sen blev det lite krubb på steves. Där satt vi i tre timmar å snackade skit. Gustav kom oxå förbi en sväng när han hade tränat.


           Snyggast i stan eller vad säger du Becka?
                    Lovisa du är oxå lite avis va:)


Sen begav vi oss hemåt för att mysa lite med pappa Danne som kom hem från jobbet.
Lite senare på kvällen kom mamma förbi och gosade lite med Jollan. Jollan fick en super söt kjol av sin mormor igår oxå. Tack så jätte mycket mamma!


Den fina kjolen Jollan fick av sin mormor.
Måste borsta tänderna innan man ska sova


Idag så var vi uppe tidigt ettersom vi skulle till rönkenkliniken med lilla tjejen. Hon var jätte duktig när hon låg där på sjukhussängen och en stor maskin var över henne. Hon tyckte nog att den lös spännande.
Men som vanligt får man inte reda på nåt direkt. Vi har ju en tid hos doktorn den 17 augusti men är det några problem så borde dom höra av sig innan tycker jag allt. Men hon på rönken sa att dom hade svaret om en vecka så jag kunde ringa till doktorn och fråga, å känner jag mig lätt så hänger jag på luren kan jag lova.


Lite fika efter doktor besök.
Sen blev det en sväng förbi Biltema oxå:)


När vi var klara så åt vi frukost på sjukan, mums räkmacka och Jollan tog en fralla, mums Jollan den var god va:)
Sen var det bara att åka vidare. Först Jula där sprang Danne in och köpte varsitt paraply för vi skulle på teater i gamla Linköping där Fanny skulle spela. Så paraply behövdes. Jag sa åt Danne att han inte fick köpa nåt som det stod Jula på och nej det skulle han inte. Han kommer ut med ett jätte stort rött som bara lös och på det står det Jula stor som attan. Men jag fick ett mindre svart så det var bra. Sen bar det iväg till babyproffsen för att köpa ett nytt regnskydd som passar till Jollans vagn. Ett svart blev det. 199 kr kostade det Cissi.
När vi väl är framme i gamla Linköping slår jag upp mitt fina svarta paraply å vad står det runt hela? jo JULA såklart. Jahopp men men det får väl duga då:)'


Vi har gjort oss klara för en teater i regn:)

Fannys teater var jätte bra " Pelle svanslös". Dom var jätte duktiga allihoppa. Så kul att titta på teater synd bara att vädret var så tråkigt. Men teater är nåt du ska fortsätta med Fanny du var super duktig:)
Vi trodde att Jollan skulle somna i vagnen men hon satt tyst och tittade hela föreställningen, jätte spännande var det:)

Här kommer lite bilder från Pelle Svanslös:



       Fanny är den vit/blå kisselimissen Frida:)



Det slutade med en mysig eftermiddag hemma efter lite ärenden.
Jollan och jag somnade i sängen och Danne med ett aftonblad i soffan.

Det blev en sväng till Maxi på kvällen för att köpa hårfärg,
nu har vi plockat tre fästingar på Chico som ska bo här hos oss tills
på söndag, så mysigt.

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: becka

hehehe snygging 1 & 2 kan dom inte växa till sig lite??!! hehehe :D

2009-07-13 @ 14:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0