ja ser det snöar, ja ser det snöar

Det va väl roligt Hurra!!
Eller inte sådär jätte roligt tyckte Jollan när hon satt i pulkan i världens fart medan morbror Mattis höll i snöret. Vips i en kurva så låg hon med huvet ner i snön. Min söta lilla tös, mammas hjärta gjorde ont när hon inte fattade hur hon hamnade där:(. Men i pulkan igen för en sväng, men den svängen blev inte sådär jätte lång för hon va verkligen rädd i pulkan.


Innan Jollis hamnade i snön:)

 Men en snäll mormor som Jollan har så kom hon med en ny bättre å stadigare pulka, sen den gamla pulkan får Alice äran att köpa för en mindre peng, ja nu säljer jag inte den till Alice för att hon ska ramla utan för att den funkar super bra när vi ska till fjällen, hon ska inte gasa på lika fort som Jollis:)




Den nya fina pulkan:)

Väl inne i värmen igen så tog vi fram papper å kritor för att måla lite. Mattis målade mest teckningar.
Va ska man säga lite töntigt va?:) Nä Mattis dom va så fina så, men du hade ju inte behövt va så ivrig med kritorna;)
Jollan målade iaf en jätte fin bild till sin mormor. Mycket stolt hoppas jag att du blev mammi, för du såg väl va det va??
Det va alltid den värsta frågan när man jobbade på dagis, du ser väl va det är??
Öhhh du är två och har målat några sträck, självklart ser jag att det är en traktor:)


Målarverkstad i full gång, Mattis gilla inte att Jollan

målade på hans papper:) men det gilla Jollan.

Ikväll har det blivit lite mys framför tv:n med lite äggmackor å mjölk, vem kan leva utan mjölk? Icke jag.
Först Andra Avenyn, ja vet många säger att det är B-skådisar, men jag gillar`t. Sen så va det ju final i Hells Kitchen. Tyckte att båda var bra men hade hoppas på Kevin tyvärr:(

Nu tror jag faktiskt att det blir sängen, lite tidigt för min del men kan ju va skönt det med för en gångs skull:)
Imorgon så blir det en lugn dag tror jag, Ronja skulle komma hit en sväng på kvällen tror jag.
Cissi å jag skulle även fixa lite med julklappar så vi får se hur dagen blir.

Just det A-K, vet du vad jag köpte inte en enda grej till mig, trott eller ej, jag höll mig för kom på att jag faktiskt inte behövde nåt just nu.
Å du vi må ses snart, va ju ett jäkla bra tag sen.

Nä nog för mig, mer läsning till dig!


Jollan i sin nya overall som hon snart växer ur.

Hon är ju så lång den lilla tösen:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ja, det måste vi! Har så mycket nu fram till den 14 januari, men efter det. Hoppas du kommer in på skolan, vad är det du ska läsa förresten?



Inget till dig själv? Va? Skulle jag aldrig klara av. Fast ibland hittar man ju nästan ingenting där, medan andra gånger kan hitta hur mycket som helst.



Kram på dig!

2009-12-17 @ 14:12:49
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0