Hej hopp i stugan, lägenheten, villan eller vart ni nu är!

Ja jag fick ju se att jag va inne för nästan exakt en vecka sedan. Så vad har man då å säga.
Jo att tredje advent har nu passerat och det är fasiken inte alls långt kvar till jul. På torsdag är det bara en vecka kvar. Ho ho finns det några snälla barn här?
Ja min dotter har nog varit snäll för jag vet att hon får jätte många fina julklappar, helt sjukt mycket för att bara vara ett år:) Men jag gillar`t:)

Vi har ju varit i Ullared tjejgänget i familjen, vilket då innebär: mammi, Cissi, Ronja, Towe å så lilla jag såklart.
I fredags så kom Danne hem från jobbet redan vid klockan ett för att jag skulle kunna åka iväg. Så vi packa in oss i bilarna, å tack gode gud att vi tog två för det va totalt proppfullt i båda två. Ronja, Towe å jag i våran bil och mamma & Cissi i Cissis bil.
Det blev att sova en natt på Motellet i Ullared som alltid såklart det är ju våran lilla minisemester på vintern:)
Alltid lika mysigt, med massa trött fnitter. Ronja & Towe ihop ja ni kan ju tänka er hur det blir:) phuu ser jag bara.

Kom hem rätt så skapligt på lördagskvällen så hann att få lite mys med min lilla familj som jag hade varit ifrån ett helt dygn.
Vi sov länge länge på söndan, sen bar det iväg till Ikano där vi inhandlade dom sista klapparna.
Jollis fick även två nya gympaskor för hennes svarta puma som vi köpte i somras va på tok för små.
Och det är ju lite varmt med vinterskor när man ska va inne på Ikano.
Det blev ett par vit/svarta inget speciellt märke och sen ett på vit/rosa Nike skor. Jätte cool blev hon i dom.
jag hade ju shoppat en jäkla massa kläder till henne oxå i Ullared men snyggast va hon iaf i det som hon, pappa Danne & Robin hade shoppat på lördan. Skit coola jeans hade dom köpt, min tös är klockren när det gäller kläder. Helt klart snyggast. Så igår så hade hon dom nya jeansen, randig tröja, nya gympaskor, svart Hello Kitty mössa och svart skinnjacka, kan aldrig någonsin bli bättre:)


              Super snygga eller hur?

Men tillbaka till julklappar. Jollan får ett jätte fint Pippi hus av sin mormor i julklapp det kommer hon nog gilla.
Villa villekulla i trä. Sen får hon alla gubbar å möbler som hör till av mig å danne.
Hon fick ju en så fin elvisp av min faster Lotta i födelsedagspresent så nu får hon kaffebryggaren i samma serie.
Hello Kitty såklart:)
Sen som ni kanske har hört innan så är ju våran tös helt tokig i Drömmarnas trädgård, så hon får lite påfyllning i filmhyllan och sen även små gubbarna som är i filmen.
Ja jag kan ju inte sitta här å rabbla allt ni får se efter jul istället:) men en jäkla massa är det kan jag lova:)
Allt från pratande dockor, böcker, filmer & kaffeserviser till traktorer, borrmaskiner, kassaapparater & en egen gräsklippare. jag räknade paketen jag & Danne hade köpt och det va ca: 20 st. Sen vet jag iaf att både mamma, Benke, mattis, Ronja, Cissi & Towe har köpt jätte fina saker som hon kommer bli helnöjd med.
Men den här gången är det inte jumbo stora saker som tur är för platsen är ju knappt kan jag lova:)
Så Jollis hon kommer få en toppen jul. Och jag med för jag råkade se en stor kartong hemma hos mamma som innehöll en WII fit bräda, precis en sån som jag hade önskat mig och det är bara Danne å jag som har WII så den måste väl nästan vara min va;) Sen råkade jag se att även spelet WII fit plus låg i mammas kundvagn oxå:) Jipppiii!!

Ja tillbaka till nu då. Idag när Danne kom hem så hade han köpt saker till lite pepparkakasbakning. Jollan gillade degen skarpt:). Mammas söta tös.
Å nu ikväll har jag varit på en jätte mysig julavslutning med alpnaerings gänget.
Lite gröt å smörgås. Paketrace som jag för en gångs skull fick det jag ville på:)


Dom två ni ser här dom är verkligen mitt liv,

Jag kommer aldrig låta nåt/någon ta dom ifrån mig<3



Nu ska jag väl snart tänka på refrängen för det är ju faktiskt en dag i morgon oxå:)

Hoppas att ni har det toppen och att ni börjar bli lite tomtesugna:)


Mamma du måste hjälpa till nu, tomten är ju snart här ju:)

Men vad ska man hitta på nyår? Ja det tåls att tänka på:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jenny, du kan ju inte skriva ut alla julklappar här, du vet ju hur galen joline är i datorn, tänk om hon läser!!!!????



fniss

2009-12-15 @ 08:55:06
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vad kul att du uppdaterat bloggen. Jag har saknat dina inlägg. Är avundsjuk på er Ullaredsresa. Ville med åka dit ju. Köpte du inget till dig själv där? Får väl bli en tur för mig dit till våren istället. Can't wait... Kram på dig!

2009-12-15 @ 18:19:49
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0