hallå där!

Onsdagen har nu passerat och jag tyckte nog att den gick rätt så sakta.
Jollan och jag har haft en slöar dag. Vi sov länge som alltid såklart:) varför gå upp tidigt när båda är trötta som as. Om en månad så måste vi göra det i resten av livet eller tills semestern iaf om man nu får någon vill säga.
Danne kom hem på den vanliga lunchen vid ett hugget. Det bjöds på potatisgratäng med julskinka i. Smakade riktigt gott, ja som kasslergratäng fast mycket bättre eftersom Danne hade gjort en helt underbar julskinka i söndags:)

Ja min dag har ju annars gått ut på att vara orolig för hur nästa år kommer att se ut. Kommer man plugga eller ej? kan inte sluta tänka. Jag måste få ett svar nu. Svaret skulle komma nu på måndag eller tisdag tror jag. Men vet nog redan att jag inte kommer in tyvärr. Vet att jag inte ska ha negativa tankar. Men vill liksom inte tänka positivt för då blir jag så satans ledsen när det inte går vägen. Fast det blir jag ju ändå för inners inners hoppas jag ju så förbaskat....Åh blir tokig, men ska väl inte tråka ut er med det.
Men håll alla era tummar ni äger och dom ni inte äger tar ni å håller dom med, för jag tycker jag är värd det här.:)

Jollan och jag tog även en liten sväng i den nya pulkan, som hon gillade. Eller va det så att jag va en bättre förare än Mattis, skulle nog tro det:) Tyvärr Mattis jag är favoriten.

Men senare på kvällen kom en annan Jollan favorit hit. Moster Ronja kom för lite kvällsplugg med mig.
Hoppas att jag hjälpte henne rätt. Tänka sig jag hjälper nån med skolarbete, det händer ju inte varje dag kan jag ju meddela. Men BF det gillar jag, hoppas bara att jag säger rätt för det va ju ändå några år sen jag satt i bänken.
Då pratar jag om skolbänken å inte alagarbänken;)

Det blev lite goda kvällsmackor idag också men nu ikväll kostade jag på mig ett stort glas oboy, finns inget bättre:)

Imorgon måste vi gå upp straxt efter åtta för vi ska vara på Jollans nya dagis på ett samtal vid 10.00. 
Kommer bli spännande. Det stod på pappret att man skulle komma utan barn om det går, men vi har ingen som kan ha henne så hon får allt följa med:) å inte gör det mig nåt.

Dannes lediga dag imorgon oxå så vi får väl se vad den har att bjuda på:)
I helgen blir det kanske att åka en sväng till stugan, är sugen va ju så länge sen vi va där nu.
Är så mysigt att se snön utanför och sitta framför en varm brasa:) Nu fick man ju inte dåligt med julkänslor.
Dom börjar sakna men säkert krypa fram nu, julkänslorna asså om ni undrar vad jag pratar om.

Nä Jollis sover för fullt och det är dags att krypa in under täcket hos Danne älsklingen min.

Ha en mysig natt nu och jag hoppas att eran torsdag blir minst lika bra som min.

Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0