Dagarna bara rusar iväg!

Tiden går så himla fort att man inte ens hinner stanna upp och tänka lite. Jag har redan varit hemma i snart ett halv år. Jollan blir fem månader i morgon och då är det dags för spruta igen. Danne åkte på att jobba så jag får gå själv med henne igen. Men det ska väl inte vara några problem förutom att jag blir så ledsen när det gör ont på henne.
Men det man inte dör av gör en starkare:)



Ja igår åkte jag som sagt ut till  mormor och åt lite lunch och det smakade bra, Vi satt och sola på altanen där. Solen ligger på helt underbart:) Mattis och chico kom oxå. Mamma skulle till Motala för att undersöka sin fot som hon har haft problem med jätte länge nu. Och operation blir det. Mamma lyckas med allt tror jag. Kan man ha haft fler sjukdomar än den kvinnan? Nä tror inte det.
Sen åkte vi hem till Tallboda och tog en lång promenad och köpte glass. På vägen så höll vi på att bli uppätna av en katt. Jävla KF! Det finns inget värre än katter, jag är livrädd för dom. Förutom tjocke Tigge såklart Lotta. Men den här katten var helt vild iaf. Han ville attakera Chico så jag sprang iväg med honom i ren skräck och kattjäveln skulle efter. Men Mattis gjorde allt vad han kunde för att få bort honom så tillslut ville den ge sig på brorsan oxå. Nä den va riktigt läskig.
Den vägen tar vi inte en gång till.
Sen så blev det att åka till pappa Dannes jobb och vänta på att han skulle sluta.


        Jollan på pappas jobb.

Ja idag kom vi upp skapligt. Jag var lite halvseg först för Jollan fick för sig att vakna klockan fyra inatt. Men men. Cissi ringde och ville gå ut till Tallboda. Och det lät ju som en strålande idè tills det började regna när vi var vid ÖB rondellen. Självklart hade jag inte med något regnskydd till vagnen. Så jag svängde in vid lagret och hälsade på Lena lite sen kom Towe en sväng oxå. Mamma kom och hämtade oss och körde hem oss igen.


Som du ser Maria så är kaninen väldigt viktig. Hon har nog trettio
gosedjur tror jag. Men dom bryr hon sig inte om, men kaninen är med hela
tiden. Jag tror vi döper den till Maria. För det känns som en tjej.

Idag har jag tvättat. Jag har inte sätt nåt gulligare än när Jollan fick syn på tvättmaskinen. Hon undrade verkligen varför den lät och snurrade så:).
Ikväll blev det att laga en rotfruktsgratäng med falukorv och kall paprika sås. Blev helt underbart gott. Fast Danne det puckot glömde säga att han inte åt varma morötter, jaja han fick sitta och pilla lite i maten så gick det bra. Men han ville ha matlåda imorgon så han måste tyckt om det iaf:)


Det ser väl ändå lite gott ut?. Liten miss med såsen, skakig på hand:)

Jollan tog ett bad ikväll oxå. Hon har ju duschat den senaste tiden. Men fick hon sitta å plaska i badet så gick det jätte bra. Då var det helt plötsligt roligare:) Hon är så rolig lilla tösen.



Nä nu ska jag ta tag i köket nu när lilltjejjan sover. Sen så är det dags för även mig att ta min skönhetssömn.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jonna

hahaha...jag kanske har skrivit fel..:)...Jo ses kommer vi nog att göra...brukar ju bada där på somrarna!har sett eran husvagn men aldrig vågat gå fram o hälsat :D...

2009-04-09 @ 06:36:30
URL: http://www.metrobloggen/tjiips
Postat av: Maria

Vad roligt att kaninen kom till användning och att Joline gillar den =) Glad jag blir.

Kan ärligt säga det att Mackan blev lite sugen på en kanin till sig själv då den är så himla len/mjuk ;) haha

Glad påsk tjejen.

Kramar

2009-04-09 @ 12:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0