Begravning!

Så nu var morfars begravning bokad. Det blir den 19 maj om jag minns rätt.
Jag gillar inte att han ska ligga så länge i kylrummet, tänk så kallt. Men det känner väl inte han men det känns ändå väldigt jobbigt. Men mycket mer kan man inte göra. Det var många begravningar nu så det fanns inget tidigare.

Men jag kan lova att han ska få den finaste begravning han kunde önska sig. Det blir en stilla begravning med dom närmsta i ljusets kapell för något större ville han inte ha. Men dom blommor han får av oss ska jag se till att dom är helt underbara. Men det vet jag att dom kommer bli för det är faster Lotta och Lena som gör buketterna och dom är jätte duktiga.
Men du slipper inte mig Lotta jag ska allt stå med ett vaktande öga och kolla er undertiden så allt blir rätt:)


Ljusets kapell är en otroligt fin byggnad. I begravningens
mörka stund så blir den i detta rum så ljus och vacker.
Sen när den fylls med blommor i alla färger, sång och
av människor som älskar varandra så rinner tåren på
din kind av sorg och kärlek.


Sen så ska han få vara i den helt underbara Asklunden i Slaka. Det är ett jätte fint smideträd som dom hänger ett blad i smide med namn och datum. Sen så har man en plats där det ligger en sten med ens nr på. På det sättet så vet man verkligen vart dom ligger fast det inte är någon gravsten som man behöver göra iordning.


Se så fint det är. Ni ser det svarta smideträdet längst
bort till vänster. På muren står det alltid fullt med
blommor och sen är det en rinnade bäck nedanför.
Där kommer du att ha det bra morfar!

Jag hatar ju stället min pappa ligger på, det har jag gjort redan från start. Men dom andra ville ha honom inne i stan i minneslunden. Men jag känner inte att han finns där. Så det blir inte att jag går dit så jätte ofta. Det känns mer som han är med mig på andra ställen än där. Jag hatar att jag inte kan gå någonstans där det så Magnus Edlund. Jag vill ha en bekräftelse att han ligger där.

Kommentarer
Postat av: Towe

Var det inte i ljusets kapell som pappa begravdes också?

puss och kram.. =)

2009-04-28 @ 05:01:02
Postat av: jenny själv

Jo det var där pappa hade son begravning oxå. Jätte fint där.

Puss på dig min lilla älsklingstjej.

2009-04-28 @ 23:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0