Utvecklings samtal, hemma mys & jobbnatt!

Ja så kan faktiskt en helt vanlig onsdag se ut:) jag jobbade natt och skulle hem för att väcka min lilla ros. Ja hon va allt lite trött efter en skön ledighet, men piggnade till ganska så fort när moster Ronja visade ett minst lika trött ansikte:). Men iväg iaf och idag var det dags för Jolines första utvecklingssamtal på det här dagiset. Man undrar ju alltid vad dom har att säga om våran lilla tös:) vi hade fyllt i lite papper likadant på varsitt håll och det roliga var att vi hade svarat mycket lika, skönt att dom ser joline på samma sätt som vi. Ja som M sa: man kan inte säga nåt negativt om lilla Jollan:) det värmer i kroppen vill jag lova. Dom förklarar Joline som mycket humoristisk, lyhörd, omtänksam, snäll, känslosam och en funderare:) just det där med funderare tog dom upp för dom ser att Joline funderar väldigt mycket och hon pratar om saker och ting. Hon sa att dom ibland glömmer att hon bara är tre när hon sätter igång och pratar om det hon tänker. M ifrågasatte även lite om olika relationer i släkten då joline kan vara lite fundersam och berättar mycket för dom hur hon saknar en del och att hon inte träffar dom längre. Så hon undrade lite om det var så osv. Tycker inte om att Joline funderar så mycket men hon har väl ärvt det av mig antar jag. Fast jag tycker ändå att det är bra att hon pratar om det hon känner så hon inte går och håller det inom sig. Våran lilla tös:) i en timma satt vi å pratade och jag är så fruktansvärt glad att vi bytte till detta dagis då Joline trivs så bra och både Danne och jag känner stor trygghet i alla pedagoger. Och sen att dom har den pedagogiken som dom har oxå:) helt rätt för våran Joline. Efter utvecklingsamtal åkte jag hem och sov lite för att orka en jobbnatt till:) sen hämta hem busen för att ha lite mys hemma i regnrusket:) vi var iväg till affären en sväng för att hämta hem Jolines nya sommarskor. Jätte fina Kavat Pippi sandaler:) Joline tyckte om dom jätte mycket. När vi var ute passade Joline på att ta en dusch vid ett tak där regnvattnet kom ner;) lilla busen. Så det blev ett varmt skönt bad innan läggning. Jag hann söva henne å gosa ner mig lite innan det va dags för jobbnatt nr 2:) nä dags att åka å jobba. Hoppas ni har haft en bra dag:) puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0