Semester!!!!!!!!

Ja snart är ju faktiskt semestern här, bara några veckor kvar!!
Vid den här tiden brukar jag ha planerat värsta semester rutten men så är det faktiskt inte iår. Det kommer inte bli så överdrivet mycket att göra iår, lite mindre dagsturer bara. Förra året snitta vi 5 nöjesparker och det kanske är lite överdrivet;) men skoj hade vi!!  Daniel och jag har bestämt oss för att Joline ska få uppleva vårat vackra land så mycket som möjligt på sommaren och sedan ska vi försöka åka till något annat land över vinterhalvåret och även vintersemester i fjällen är ju skoj:) Vi har ju somsagt redan varit på en del nöjesparker även att Joline bara är tre år fyllda:) Två av dom ställena vi åker till återkommer varje år bara för att det är så mysigt:) Så detta är dom ställen vi har varit på sen Joline var bara några månader:

Jolines första semester var en vecka i fjällen med min familj:
När vi åkte upp till fjällen så var Joline bara fyra månader och hade precis lärt sig sitta så ni kanske förstår att hon inte åkte några skidor;) men vi hade en mysig vecka i en jätte stor härlig stuga. Jag och mina syskon och Kalle åkte skidor. Danne ville inte åka det året han trivdes bättre på after skiin med sin svärfar;) Även det året kom min moster Pernilla och mina kusiner. Vi hade det verkligen jätte mysigt:) Så detta gjorde vi såklart om året därpå då även min kusin Johanna följde med. Detta år åkte även Danne nedför backarna (mycket duktig). 


Här uppe var vi:)
 

Göteborg/Liseberg har vi besökt 5 gånger:
Joline var ju bara straxt efter ett halvår när vi bodde på vårat älsklingshotell för första gången:) hon trivdes som fisken i vattnet och hade det jätte bra. Hon charmade alla som jobbade där:) Detta hotell som vi bodde på har jag pratat om många gånger Scandic Europa Nordstan. Vi älskar det hotellet det är mitt och Dannes första hotell som vi åkte till. Det är bra standard och ligger mitt i Nordstan. Gångavstånd till Liseberg och nära hamnen. Göteborg och Liseberg är ett av ställena som vi har åkt till flest gånger. Älskar all god mat/dryck, shopping, karuseller, äventyr och båtfärder på paddan. Dit har vi fortsatt att åka varje år och även flera gånger om året. Både på sommaren och en gång på vintern. Vi har mest varit bara vi i lilla familjen i Göteborg men även haft sällskap att Dannes familj och mina syskon vid två tillfällen. 


Göteborgshjulet åkte vi och såg på vacker utsikt:) hotellet ligger
knappt fem minuter därifrån!
  

Vårat underbara hotell<3
 

Paddan tyckte Joline om:)


Astrid Lindgrens Värld har vi besökt 3 gånger:
Denna mysiga park har vi strosat omkring på tre år i i rad. Myser bland de små husen å drömmer oss bort i saltkråkekarusellen:). Att åka hit har blivit lite av en tjej grej. Vi åker tjejerna i familjen. Jolines mormor, mostrar Cissi, Ronja, Towe & kusin Alice brukar vara med oss:) Vi strosar inne i parken i två dagar och sover två nätter i deras stugby. Allt är jätte mysigt och kul och rekomenderar starkt att åka dit om barnen tycker om Astrid Lindgrens filmer:)

image description
Sötaste flickorna:)


Fun City/ Varberg har vi besökt 1 gång:
På nätet hittade vi Fun City och blev sugna på att besöka såklart:) Med oss följde även Jolines farmor och yngsta faster Tindra. Vi var i parken två dagar och sov i deras stugby i två nätter. Jätte mysigt hade vi och kul. Det bjöds på djurpark, karuseller, badland och lite annat skoj:) Man kanske hade väntat sig lite mer från alla bilder på nätet, lite nedgånget kanske det va. Men tycker ändå att vi hade två jätte bra dagar, det blir ju alltid som man gör det:) Danne vill tillbaka igen och även jag skulle kunna tänka mig det:) Barnen var absolut nöjda och vi vuxna oxå. Speciellt när vi svängde in å shoppade lite på Ullared på hemvägen;) Helt klart en mysig upplevelse i Varberg:)



 


Parken Zoo/ Eskilstuna har vi besökt 1 gång:
Vi tog en dagstur till parken Zoo förra sommaren gamla fantomenland och även med oss tre i lilla familjen var moster Ronja. Hon vann det största priset i chokladhjulet;) Vi åkte lite karuseller och tittade på djur. Jag trodde att det var lite större men för en dagstur så var det helt klart tillräckligt för våran lilla två åring. Passar små barn mycket bra.

 
Snyggaste moster Ronja:)


Våran lilla cooling:)


Ölands djur och nöjespark har vi besökt 1 gång:
På Öland hyrde vi en mysig stuga tillsammans med Robin och Erica i en vecka förra året. Stugan låg lite på landet med stor tomt så Joline kunde springa omkring hur mycket som helst. Danne och Robin köpte "lekplan" som dom sprang omkring å flög med:) En dag åkte vi till djur och nöjesparken och det uppskattades mycket av Joline. Djur, karuseller och badland. Jag tycker helt klart att det är värt att åka dit och det finns mycket att göra. Dom som var med i parken var vi i lilla familjen, Robin, Erica och Jolines Gudfar Holme:) Så Joline var omringad som vanligt av många som ville åka karuseller med henne. Rädd som jag är för djur så ställde Erica snällt upp med att mata getterna för Jolines skull:)

l:)

 


Modigt nära kamelerna:)


Lådbildlandet/ Öland har vi besökt 1 gång: Ja när vi ändå va på Öland så passade vi på att besöka lådbildlandet. Ja lite besviken kanske. Nedgånget och karusellerna va tagna ur en skräckfilm, gamla och rangliga;) Men vi hade det mysigt ändå. Joline hoppade massor i hoppborg och åkte lite av karusellerna. Med oss i den lilla familjen var även Erica (Robin låg sjuk hemma i stugan). Men måste ju säga att alla lådbilar var väldigt söta:)



 


Kolmården & Vildmarkshotellet har vi besökt 1 gång:
Nu i våras blev vi bjudna på en natt på Vildmarkshotellet och en dag på kolmården av Jolines moster Cissi, morbror Kalle och kusin Alice. ( och dom var självkalrt med oss).  Det va en helt underbar helg. Då vi tillbringade första dagen på hotellet med deras alla aktiviter och badland. God middag på kvällen och barndisco:) Hotellet är så himla fint och passar barn likså vuxen. Kolmården är precs som jag minns det UPPFÖRSBACKAR!! men ack så mysigt ändå!! Rekomenderar starkt att bo där över en helg!!

image description

  


Ja det här va nog dom nöjesparker och semstrar som vi har upplevt tillsammans med våran underbara dotter Joline.
Om man inte räknar med Jolines husvagnssemster med hennes mormor och morfar varje sommar:) Det älskar hon verkligen. Vara och fiska med moster Ronja och vattenkrig med alla. 
Men mer äventyr kommer det bli för våran del var så säker;) Det är så roligt att Joline uppskattar allt vi åker på och jag gör även ett fotoalbum till Joline med hennes semsterturer som vi sitter och tittar i på vintern:)

Semestern har redan smygstartat lite för oss då vi var två nätter på Astrid Lindgrens värld förra veckan. Men nu blir det lugnt ett tag tror jag. Fast man vet ju aldrig;) Men jag går på semster v 30 iaf. Danne går på semster v 29 så då funderar han och Fegge på att åka till Skara sommarland med Joline när jag ändå jobbar:) Låter väl kul!! (lite avis är jag allt) Joline är ju lite feg när det gäller vatten men hon blir modigare å modigare:) Dom funderar på att bo par nätter i stuga där. Gud jag har inte varit i skara sommarland sen jag var femton då fick jag springa omkring med Mattis och Ronja:)
Ja sen blir det Göteborg såklart när jag går på semester. Hur många nätter har vi inte bestämt ännu. Vi vill ju tillbringa mycket tid i stugan oxå:) 
Sen den 3 oktober har vi blivit bjudna av bästa mamma och Benke till Turkiet i en vecka på ett jätte fint All Inclusive hotell i Side. Längtar som en tok. Med kommer hela min familj vara. (Mamma, Benke. Mattis, Ronja, Cissi, Kalle & Alice) sen mina två älsklingar Danne och Joline såklart:) Det kommer bli en helt underbar resa. Cissi och Ronja har redan varit där och det dom har berättat låter perfekt:)


Detta underbara hotell ska vi bo på:)
Alba queen!!

 
Ja det är nog så här det ser ut för oss. Sen har man ju alltid mer planer såklart. Jag är sugen på legoland och Halmstads nöjespark oxå. Sen måste man ju besöka Gröna Lund och skansen såklart:) Funderade först på att fira midsommar på skansen å Gröna Lund. Det gjorde jag med min pappa de sista åren när han levde. Med var oxå hans fru Lena och min lillasyster Towe. Och jag tyckte att det va riktigt mysigt:)
Drömmen som oxå ska gå i uppfyllelse är ju att ta med Joline till Paris Disney Land, jag har ju varit i Florida på disney land och det är helt jäkla otroligt och skulle passa Joline perfekt så dit ska vi åka om par år har vi besämt, för lite äldre tycker jag att hon ska vara så hon kan utnyttja badland å karuseller.

  
Legoland, Halmstad äventyrsland & Disney world!!

 
Skansen & Gröna Lund!!


Ja mycket har våran tös fått uppleva och mycket mer ska det bli under flera år framöver. Jag har själv fått uppleva mycket både med min mamma och min pappa. Jag har varit utomlands mycket med min pappa och även med min mamma. Bali, Thailand vid flertal tillfällen, Venezuela, Rhodos, Florida, Bulgarien och lite därtill och vi får ju inte glömma alla mysiga husvagnssemestrar här i Sverige, danmmark, ungern och Österrike:) jag har haft en helt otrolig uppväxt med mycket äventyr och precis så vill jag att Joline ska få det!!

   
Bali, Thailand och Isla Margareta venezuela! Så här vackert vill jag
även ge Joline!

 
Ungern & österrike. Dit tog vi oss med husvagn.
Hur mysigt som helst, vilken upplevelse:)

KANSKE GAV JAG ER NÅGRA SEMSTERIDEER:) ELLER ATT NI DRÖMDE ER TILLBAKA TILL STÄLLEN
DÄR NI REDAN VARIT:)




Puss på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0