Real steel!

Så himla bra film säger jag bara! Jag kan väl tycka att sånt här med robotar å sånt är lite halv fjantigt;) men det här filmen hade så mycket mer. Den hade känslor. Känslor som bara en förälder kan ha för sitt barn. Du som förälder vet alltid vad som är bäst för ditt barn. Visst alla kanske inte vet det från start men alla ska få möjlighet att försöka förstå, försöka att vara en bra förälder och vilja kämpa för sitt barn. Det finns många rötägg det vet jag och visst en del kanske man inte kan ändra på men, ja jag säger ändå MEN!! Alla måste få en chans att ändra sig. Det är många gånger jag undrar och tänker hur en del bara kan strunta i sina barn, försvinna och aldrig komma tillbaka eller bara behandla dom som luft trots att ens egna kött och blod finns i den kroppen. Varför gör folk så? Varför? Familjen ska vara det starkaste banden, ett band som bara inte får gå sönder.. Det borde vara olagligt att klippa bandet det borde leda till straff!! Det finns en del människor som skaffar barn. ser det som en liten liten bebis kanske håller i honom/henne, känner dess hjärta, ser små fingrar och tår. Ser den lilla djupt in i ögonen. Men sen vänder sig om och går och ser aldrig någonsin tillbaka igen. Varför gör man så? Vad har man då för egen smärta att dölja? För någon slags smärta måste det vara för jag har ingen annan förklaring. Det barn man själv har skapat ska man älska över allt annat, trots att du kanske skaffar det med någon du själv inte älskar. För halva barnet är ditt, det är verkligen du! Vad är man rädd för egentligen? VAD? Ja tankar det har jag och jag skulle vilja träffa den personen och bara fråga varför? Vad är kärlek för dig? Vill du ha en ny chans, du har missat mycket av det fina och du skulle behövt vara där och stöttat i det som gått fel! Det kommer ta tid att förlåta men, jag säger återigen MEN! Jag vill ge dig en ny chans, jag räcker ut min hand! Tar du den då? För i denna kropp som har varit lite och oskuldsfull har vuxit till en stor och otroligt kärleksfull person. I denna person finns det så mycket vackert! Jag ser det tänk om du oxå kunde det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0