Jag ska lämna min dotter...

Nä så illa är det inte som det låter kanske. Fast jag tycker nästan det.
Imorgon kommer den dagen då vi ska till dagis för fjärde dagen men den här gången ska jag inte stanna kvar med snuttan min. Jag ska lämna henne där och hon ska äta själv med dom andra.
Ska jag vara ärlig så är jag jätte nervös.
Hon är super duktig och verkar trivas jätte bra men jag märker att hon har koll på vart jag är hela tiden.
Så håll tummarna nu och det ska gå bra. Lär ju iaf gå en gråtande mamma därifrån. Men är väl okej sålänge jag inte visar det.

Dom här tre dagarna på dagis har gått super. Hon har så himla bra fröknar och hon har träffat massa nya kompisar. En bästa kompis redan kanske. En liten tjej i samma ålder fast hon är född på våren.

Idag på dagis så hade vi julgransplundring. Vi dansade och sjöng och hade jätte mysigt med lite snacks.
Sen gick vi ut ett tag. Då träffade vi faster Tindra på gården. Hon tittade å tittade. Vi försökte förklara vilka vi var men hon visste inte sa hon. Jag satt på huk (?) och sa känner du inte igen Jollan du vet bebis?? Då lyste hon upp när jag sa bebis för hon kallar Jollan det. Hon kom fram å kramade och pussade Jollan och tyckte att det va jätte roligt att vi var där. Sen var hon med oss resten av tiden ute. Jollan fick pussar hela tiden:)
Precis innan vi skulle gå in så pussade Tindra Joline och sa: Ninni älskar bebis!!
Ninni är hon själv. Kan man vara mycket sötare. Sen sa hon att hon ville leka med bebis å låna hennes leksaker hemma:) Kommer nog bli bra med dom två på samma dagis, fast dom går inte på samma avdelning men man är så mycket tillsammans ändå:)

Idag åt vi även där. Jollan har ett toppendagis med egen kokerska och hon lagar jätte god mat, hon lagar nästan all mat från grunden, kan ju inte bli bättre inte många som har den lyxen längre. Idag var det fisk, potatis och kall sås. Jätte gott. Jollan tyckte sådär. Hon åt väl fyra tugger kanske. Va för mycket att titta på.
Sen har hon jobbigt i munnen oxå. Det kliar. Hon går å biter på sina fingrar hela tiden. Så knäckerbröd åt hon en jäkla massa:) Nam nam Jollan. Imorgon ska hon äta utan mammas hjälp, det roliga är att det är soppa. Tror inte Joline har ätit det nån gång. Men dom får alltid nybakat bröd till:)

Nä ska väl in å lägga mig brevid min lilla tös, inatt får hon ligga hos mamma för pappa Danne är inte hemma.
Han är i Sthlm på lite ärenden. Så han sover på lyx hotell inatt. Vi skulle oxå följt med men det krockade så mycket med inskolningen å så. Men han kommer hem imorgon igen. Längtar redan.<3


Dålig bild men så här ser en tjej ut som ska på dagis
                       för första gången<3


                             Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0