Så vad har vi hittat på efter jul??

Vi kom inte hem för sent på julafton så man hann allt komma lite till rätta.
På natten sov vi gott, men jag vaknade av att jag fick springa ut på toan å kräkas.
Sen kom det från alla håll hela dan.
Danne å Jollan hade lite pappa & dotter mys medan jag låg i sängen hela dan.

Men upp dan efter här får man inte ligga på latsidan:)
Bilen styrde mot norpan och i den satt jag, Danne, Ronja och Alex.
Skulle shoppa på rean tänkte vi vilket inte gick alls bra. Mycket besviken kom inte hem
med ett dugg. Ronja å ALex hittade lite:)

Måndan så va Danne tillbaka på jobbet igen och Jollan & jag har ju lov så vi
tog det lugnt tills Ronja ringde å frågade om vi ville med till stan. Ja varför inte.
Jollan tycker inte att det är så jätte kul att gå på stan så hon stannade hemma å busade med
Mattis å en kompis till honom. Super snällt av morbror Mattis att hjälpa till:)
Jag shoppade loss vill jag lova:)

När vi väl va hemma så gjorde vi lite middag och åt oss proppmätta.
Mattis, Ronja & Alex va kvar hela kvällen å kollade på Änglagård 2 så vi kunde ladda upp inför 3:an när det är dags att se den sen:)


Ronja och Alex testar lite av Jollis nya grejer:)

 
titta så god frukost dom gjort:)


Vilka puddingar!!

Vet ni vad igår sprang vi även på stan en sväng igen jag, Jollan och kusin Hanna:)
Hittade lite på Åhlèns till JOllis.
Men först va vi hos farmor & farfar en sväng. Åt lite korv med bröd och sen gott fika:)
Mysmys!!

Jollan och jag hade inte lust att åka hem för Danne slutade inte förrän vid halv nio så vi mötte
upp mormor, mamma, Ronja och Lovisa på Ikano.
Japp hittade lite till Jollan där oxå såklart.
Sen fick hon den fina väskan som hon har tittat på tre gånger innan.
Ronja vet du, ville ju skämma bort henne lite:)

Som jag kanske har sagt innan så är ju Jollan helt tokig i Ronjas kille Alex.
Inte lätt för Alex att ha två viljestarka tjejer. Men han klarar det bra tycker jag:)
Ronja är ju snäll som delar med sig oxå..

Fint.. leran hade dom kul med de små liven:)


Passar dom inte otroligt bra ihop..
Så vackra barn dom kommer få.. fast vänta lite till bara.
Än sålänge räcker det med jollan för er:)

Ja det är vad vi har hittat på fram till nu..
Idag ligger Jollan i feber så idag har vi bara varit hemma.
Lilla snuttan. Jag har ringt runt å frågat hur vi ska gå tillväga om Jollan har allergier eller inte.
Hon är ju sjuk en gång i veckan det är lite väl mycket.
Vi skulle söka nästa gång hon hostade och om inte febern gick ner nu.
Lite väl mycket sjukdom tyckte dom på allergimottagningen att det va.
Hon kanske har förskylningsastma.
Vi får se om vi får nån hjälp.

Nä ni nu tror jag min lilla älskling kommer hem till mig snart.
Jollan sover så sött.
Så nu blir det lite mamma & pappa mys<3

Puss på er !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0