Ja den här dagen gick ju snabbt förbi!

Natten till idag trodde jag skulle bli jobbig och "vaken" men det gick ju rätt så bra ändå.
Igår så var Jollan helt förstoppad i magen och hon hade så ont den lilla stackarn. Hon fick ta i så mycket när hon skulle bajsa att hon kräktes och så grät hon massor för att det gjorde ont och för att hon vart rädd såklart.
Så vi körde katrinplommon och det blev lite bättre på kvällen och hon somnade skapligt som hon brukar. Men sen vaknade hon och hade jätte ont. Å det är så jäkla jobbigt för man kan ju inte göra annat en att massera och bara gå omkring med henne. Men en sak som hjälpe min lilla skatt var speldosan som hon fick av Sandra, Martin, Micka & Dalle på dopet. Hon satt och hade jätte kul med den. Så tack för en super bra present. Efter ett tag så blev hon så trött. Hon gosade ihop sig mellan Danne och mig och somnade så skönt.

Så idag så har hon ätit aprikos/päronpurè och sen gröt med katrinplommon.
Jollan dricker så dåligt och det måste man ju oxå göra för att få igång magen. Så jag köpte pärondryck till henne för det ska ju vara bra med päron. Sån där dryck som man kan ge från 4 månader. Jag hade världens ångest när jag köpte sån för jag vill inte börja ge henne sötsaker så hon tar det istället. Men jag vill ju hellre att hon ska må bra så då har man inte så mycket val och hon måste ju dricka:). Men den är ju utan socker så det är ju bra.
Åh hon gillade den må jag säga:)

Dagen blev en sväng på Ikano med bruttorna i familjen. Mormor, mamma, Cissi & Ronja. Vi åt lunch på Chili. Mitt älsklings ställe. Det blev en del shopping för Cubus hade 30 % i hela affären så man hittade en del till lilltjejen:)
Och en bikini till mig. Har ju ingen som passar så var ändå tvungen att köpa en ny så varför inte till lägre pris:)

Cissi skulle över till babyproffsen så vi följde med och där fann vi en vagn som passade perfekt, eftersom våran har gått sönder lite så behövde vi en ny. Jätte fin tyckte jag. Tyvärr så sitter hon framåt men Jollan verkade trivas jätte bra med det. Så inga beskymmer, det är bara jag som känner att jag vill ha koll på henne liksom. Men helt klart nöjd med mitt köp.
Hoppas att Danne blir lika nöjd nu när han kommer hem:) Men jag pratade med honom i telefonen och han tyckte att det lät bra.

Jo en sak till Jollan har ju suttit ett bra tag nu men det är ju vi som har satt henne upp. Men nu ikväll så var jag inne i klädkammaren och hon låg på sitt lektäcke och när jag tittar ut så sitter hon på golvet. Shit nu måste man ha koll så inte lilltösen ramlar och slår sitt lilla huvud. Kuddar kuddar!


       Hur hamnade jag här mamma?

Snart kommer väl Danne hoppas jag, saknar honom idag. Tur att vi har långledigt tillsammans. Han fick ledigt på fredag så det blir fyra dar ihop, så mysigt.

Jo en sak till jag tycker att det låter som att Jollan säger mamma, men det är väl bara inbildning. Men mamma och Cissi tyckte att det lät som det oxå. Nej mamma hon sa inte mormor:)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Hej pumor... vagnen var verkligen jätte snygg och det kommer Danne också tycka.. Åh, jag är såå himla glad för att jag ska få ärva så mycket fint av er. Vill bara komma och se på det... Sitter bara här bubblar av lycka... Kanske får se det i morgon? Pussen

2009-05-20 @ 21:22:18
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Lovisa

hon är ju så jävla underbar!!!

2009-05-20 @ 23:16:54
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja men det blir säkert en liten bus tjej som Jollan kan få att göra vad som helst. Lura henne att hundbajs är choklad osv. Typist Jollan sak att göra... =)Nu blir det sängen.



Puss puss

2009-05-21 @ 23:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0