Hej hopp!

Ja jag vet jag har varit sjukt dålig på att skriva in min dag här. Men jag har inte hunnit med. Det har varit saker hela tiden och dom lediga stunderna har jag bara softat. Jag har varit så jädrans trött den här veckan. Det har ju blivit att gå upp halv sju tre dagar den här veckan. För den som inte är van så tar det på krafterna.
I torsdags så var det ju Towes skolavslutning. Det började vid halv nio så det blev att gå upp tidigt eftersom Dannes systrar sov här oxå. Jag skulle fixa deras hår till avslutningen. Dom blev jätte fina:)
Jollan vaknade själv då vid halv sju när vi andra gick upp. Men hon sov över hela Emmys skolavslutning som hon var på med pappa Danne.
Tur att inte jag hade med henne för vi fick stå trångt i kyrkan hela avslutningen, skit jobbigt när man är lite morgon sliten sådär.
Towe gick inte upp som hon skulle i kyrkan, vi väntade på att hon skulle vara med och sjunga i en kör men icke ingen Towe kom. Då har hennes klänning spruckigt, lilla gumman. Så där satt hon kvar på bänken. Micka fick snabbt åka hem å fixa en ny klänning innan hon gick ut ur kyrkan:)
Vi fikade efteråt, jätte mysigt. Tyvärr så glömde jag kameran så jag har inga bilder men får väl sno någon från Cissis blogg:).
Ja det var väl skolavsluting nr 1. Towe jag är en mycket stolt storasyster. Hon kom in på samma linje som jag gick BF. Super kul:) Nu har du bara tre år kvar i skolan mohhaha.





Skolavslutning nr 2 var idag vid halv tio, Men upp med tuppen idag oxå. Halv sju ringde klockan och jag var sjukt trött. Gjorde mig iordning, Jollan sov undertiden. Å hon ville verkligen inte vakna heller. Jag fick byta blöja och ta på henne undertiden hon sov. Snacka om trött va?!. Ja som sagt vi brukar ju sova ut ordentligt hon och jag:)
Vi åkte från Tallboda vid halv åtta. Ronja skulle vara i skolan redan vid åtta. Undertiden vi väntade så bjöd mamma Cissi och mig på frulle på Sandelius åtvids kondis. Räkmacka å varmchoklad. Mums.
Å vi var i tid oxå för en gångs skull. Jollan somnade i vagnen precis när vi skulle in i kyrkan. Platser fick vi oxå, super bra. Jätte långt fram. Kyrkan fylldes, då kommer en lärare och säger att hon måste reservera den raden vi satt på.
Så det va tacker för att vi kom i tid va, det kunde ni väl sagt lite tidigare va. Cissi blev super sur och sa högt och tydligt att hon hatar skolavslutningar. Men som tur så var sista raden ledig så vi fick sitta trots allt. Jollan vaknade direkt när dom började. Men hon är ju inga problem att ha med sig. Hon blev lite in love i en kille på tre år i kyrkan. Dom stod och flörta lite med varandra. Gäller att börja tidigt:)





Efter kyrkan blev det att åka hem till Tallboda för lite jordgubbstårta. Den var jätte god Ronja.
Jollan och vi lekte lite sen vid två ungefär så stenslockna både Jollan och jag på soffan enda tills Ronja kommer och säger att vi ska åka. Mamma sov för hon jobbar natt så jag körde Ronja till avslutningsmiddagen.

Ja Ronja som hade toppbetyg är jag oxå väldigt stolt över. Nu ska hon vara en modig tjej och börja skolan i en helt ny stad. hejja hejja!

Jag hoppas att ni blev glada för era halsband, annars så har jag kvar kvitto om ni vill byta, säg bara till tjejer!

Ha ett bra sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0