En stor händelse i söndags så jag glömt nämna!

Grattis till Cissi och Kalle som har förlovat sig söndagen den 31 maj 2009 på morsdag.

Det där är en liten tradition vi har i våran familj att göra lite större grejer på farsdag och morsdag.
Jag födde barn på farsdag och Cissi förlovade sig på morsdag:)


Det roliga är att Cissi inte hade en aning om detta.
 Kalle ringde mig i slutet av april och frågade om jag visste vad Cissi tyckte om för ringar. Inte en aning svarade jag men det ska vi lösa. Jag drar med Cissi på stan hon lär ju inte fatta nåt och det gjorde hon inte heller. (inte elakt menat)
Jag ringde till Cissi och frågade om hon ville följa med mig och kolla på nåt smycke åt Jollan i doppresent.
Ja det gjorde hon. Vi gick först till Guldmagasinet. Jag försökte fånga Cissis intresse för ringar, men hon brydde sig inte så mycket. Okej hur fan ska jag göra nu tänkte jag. Men vi gick vidare till Guldfynd och där fick hon ett större intresse. Och hon fann ju självklart en ring hon fastnade för. Jenny lova att du säger till Kalle att jag vill ha den sa hon.
Ringde ju självklart till Kalle senare för att säga att vi hade hittat en som var jätte fin. Men vad har hon för storlek då? hmm. Mamma hjälp!
Vi gick på stan igen fast nu var mamma med. För hon skulle köpa en doppresent till Jollan. Cissi ville ju självklart visa ringen hon önskade att få på sitt finger. Smarta mamma ber om att Cissi ska få prova och mäta ut. Perfa Cissi var en 16.5. Så va det löst.
Hon tjatade mycket på Kalle där hemma så han frågade mig om jag hade sagt nåt. Men icke jag hade faktiskt hållt mig.
Men det var jobbigt må jag säga. För jag träffade ju Kalle på stan och jag skulle träffa honom klockan ett och klockan två skulle jag möta Cissi som skulle gå å fika med sina gravidkompisar. Här gällde det att inte stöta på varandra. Men vi klarade oss:)
Kalle tyckte oxå ringen var jätte fin så den fick det bli.


Så i söndags överraskade han sin älskade med en helt underbar ring.

             GRATTIS TILL ER BÅDA!
       OCH VÄLKOMNA IN I KLUBBEN:)



Puss på er sötnosar!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha.. Nu fick jag minsann höra hela historien... Nej det härb skötte ni riktigt bra...Jag älskar min karl och min super fina ring som hänger i en kedja runt halsen.. mina gravidfingrar är inte 16,5...:) pussen

2009-06-04 @ 15:49:59
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0