tiden springer så fort å jag hinner inte ifatt!

Hur fort jag än springer så hinner jag aldrig ifatt tiden.
Varför går den så fort? snälla vänta på mig bara ett litet tag, bara en liten stund jag vill prata med dig.
Tiden har inga öron inget tal, han gör bara som han själv vill och lyssnar inte på någon.
Ibland så vill han att den ska gå mycket fortare för vissa medan en del får hur lång tid som helst. Varför så orättvist.
Ja det kan man ju fråga sig.

Jag börjar bli nervös nu. Jag har varit hemma i lite över nio månader nu och har inte så många månader kvar.
Vad händer? Hur ser arbetet ut? Har det ändrat sig mycket under detta år?
Innan jag gick på mammaledighet så hade jag jobb upp över öronen om jag ville, men tror inte att det ser ut så nu.
Sen så kan man ju inte jobba vilka tider som helst heller nu när man har ett till liv att tänka på:)
Men sitter å gluttar lite på jobb då å då ska väl börja söka lite snart tänkte jag. men är ju ledig tills januari så det kanske är lite tidigt ännu, vet inte?!
Jag kommer nog fortsätta att vara vikarie inom linköpingskommun, det är svårt att få fast jobb i dessa tider, var glada ni som vet hur er dag ser ut, för några år sen älskade jag jobbet som vikarie, inte bli trött på sin arbetsplast, inte på folket för nästa månad, vecka eller dag träffade jag nytt. Nu vill jag inget hellre än att veta hur min dag ser ut. Orka presentera sig på nytt varje dag, lära sig massor nya rutiner eller att barnen på dagis känner igen mig för var dag.
Om jag inte hittar ett nytt jobb så hoppas jag på längre vik iaf, brukar ju lyckas rätt så bra med det:)

Många funderingar nu. Men ska väl inte tänka så mycket än, men måste ju ha en plan liksom, vill ju inte bara gå hemma å skita i resten, vill ju bli nåt liksom, vill vara behövd av andra en min dotter bara.
Jag vill göra min matlåda på kvällen och dricka min kopp te på morgonfikat:) VILL JOBBA!!

Men ändå så klagar jag inte på att gå hemma med min tös det är å har varit helt underbart. Guldvärt! skulle kunna vara hemma längre. Men nu är känslan jobbig av att inte veta. Det är det som stör mig liksom.

Nog om det.
Hoppas att ni har haft en bra dag, min har varit full av planering, tillverkning å inköp!
Nu är alla vrår fyllda av mat å andra gottigheter, var å storhandla rejält på City Gross:)


Mammas lilla byggare Bob! Arbetsbyxorna på sen så kör vi Jollan:)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

kan tänka mig din känsla du har i magen.. känslan av att inte veta när det gäller så viktiga saker är HEMSK!!! dessutom, när man har barn mår nog alla bättre av lite rutiner:) ses på lördag!!! puss

2009-08-26 @ 10:22:49
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha... Jenny du kan ju inte springa så fort... MOhaha... Du och Ronja skriver om era ikheter som jaga klockan och lägga pussel.. Hmm.. Hur ska jag förklara min dag.. "Sälen strandrar min mage får bristningar som sprider som som en maska på nylånstrumpan..."... Nej jag kan nog helt enkelt inte skriva lika bra som er... Jag ger upp.. Snart startar min bantamammafet blogg ut..:) Pussen

2009-08-26 @ 10:48:31
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0