varför oroar man sig alltid över pengar?

Ja pengar är då något man alltid oroar sig över. Jag har suttit typ i två timmar nu på kvällen och räknat föräldrapenning fram och tillbaka. Man måste ju spara in på dagar för att inte Joline ska behöva börja på dagis direkt när hon är ett år. Tycker så synd om dom små barnen som blir bort lämnade så tidigt. Men nu har jag suttit och planerat och då kan jag vara hemma till januari 2010. Sen får vi se om Danne kan vara hemma nån månad. Det blir nog lite lagom för Jollan att börja på dagis i februari, då är hon 1 år och 3 månader. Hon kommer ju självklart inte vara hela dagar eftersom Danne är ledig på torsdagar och slutar ett på måndagar. Mitt schema vet jag ju inte hur det kommer se ut eftersom jag är vikarie. Men ska försöka få nåt fast jobb. Men det är ju inte det lättaste i dagens samhälle:(
Sen kan man ju hoppas att Jolines super snälla mormor kan hämta nån dag då & då. Nejdå ingen pik mamma, bara om du vill:). Men Jollan är ju helt tokig i sin mormor, hon ska vara hos henne hela tiden om hon själv får bestämma.

Nog med beskymmer, egentligen är det inga beskymmer det är bara jag som tänker så mycket. Stavar man beskymmer så? inte en aning ibland är jag så jäkla dålig på att stava. Men det är ju jag liksom. Inga stavfel ingen Jenny:)



                         Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ärligt Jenny, vi skiter i alla stavfel. Du, jag och Danne får skriva hur vi vill... Team?

Pengar. Ja jag behöver nog inte svara där.. Du känner mig... Alltid huvudvärk varesig man behöver eller inte... Jollan kan ju även vara hemma hos sina kusiner och mig eller hur? Jag behöver säkert lite hjälp med lillknodden som då bara är fem månader. =)

Pussen

2009-04-21 @ 10:39:18
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Cicci

Heej!

Grattis till flickan först och främst!

Roligt att läsa hur Er vardag ser ut...

Tycker oxå synd att vissa måste lämna bort sina barn så tidigt. Vi var tyvärr några av dem. Men här i Finland får man inte väljga HUR många dagar föräldrarledigt man tar per vecka... Så de e 9 månader ungefär, sen KAN man om man vill va hemma, men får typ bara 2000kr i månaden, minus skatt på det.. Så jag var tvungen att börja jobba....

Men nu sä här i efterhand, så känns de ändå helt ok.

Så njut av tiden du får va hemma med tösen!! ^_^

kram

2009-04-22 @ 05:14:16
URL: http://ciccci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0