Söndagen över igen!

Idag har det varit söndag hela dagen men det har inte känns som det, typ torsdag eller nåt. Det är för att Danne har jobbat hela helgen och sen så blev jag lite vecko vild av att sitta på sjukan hela veckan. Men söndag somsagt och imorgon är det måndagen den 20 april och det är lilla mormors födelsedag.
Mormor och jag var och handlade på Maxi i förmiddags så hon kunde göra en härlig smörgåstårta tills imorgon. Mums:)
Jollan var jätte duktig inne i affären sen blev hon lite sur när det var dags för bilen igen. Förut älskade hon att åka bil, vi hann knappt åka ut från parkeringen innan hon somnade. Men nu har hon blivit en stor flicka å vill inte alltid sova och hon vill inte sitta där bak själv. Vi har ju airbag där fram så har inget val. Men vi har ju planer på en ny bil som vi får ta bort airbagen på i sånna fall. För det är så jobbigt att åka själv med henne när hon är tok ilsken där bak. Jag hade henne en snabbis där fram förut när hon var arg och då satt hon och skrattade hela tiden. Men så får jag inte göra fy jenny! 

Ja sen blev det att ta en tripp till lillebror i Vimmerby som planerat, åh vad sugen jag blev på Astrid Lindgrens värld då. Måste åka dit nästa sommar för den här sommaren är nog inte Jollan så jätte intreserad.
Han bodde jätte mysigt i en stuga. Lite uttråkad var han. men mest bakfull:) Lilla pojken hade varit ute och gjort Vimmerby osäkert igår kväll/natt. Men kul hade han haft. Jag har oxå varit och festat där, skit skoj:)

Nu ska jag plocka iorning lite här hemma för Jollan och Danne sover. Jag har inte fått lämna ifrån mig Jollan så mycket idag. Hon är riktigt pipplig. Mamma tror att det är tänder som spökar. Det trodde vi för länge sen men sen la det sig men nu har det börjat om igen med lite feber och en rinnade näsa och en allmännt tjurig dotter. Men älskar henne så mycket så jag kan gå å bära på henne hela tiden men man får ju inte så mycket gjort då tyvärr.


      Annandagpåsk hemma hos Dannes mormor!

                                                Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

tror du ska vänta ännu längre med astrid lindgrens värld. Va ju där förra sommarn med syrran å ungarna.. william hade jättekul och sprang runt.. då va han 3. men det va NÄSTAN att han va lite liten han med. men melwin förstod inte mycke och han va 1½, lite mer. fast iof är det rätt intressant för en själv:D

2009-04-20 @ 10:06:46
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: jenny själv

ja det är ju att man tycker att det är så mysigt själv. jag får väl åka varje år. sen när hon är fem e säkert skit trött på det:)

men iår så blir det inte iaf.

puss

2009-04-20 @ 10:51:14
Postat av: mammanette

Hej lilla Jollis, vi kan starta med att gå till Valla i sommar, tänk vad kul att se alla marsvin, mata fåglar (det törs ju inte mamma du vet) sen ska vi rycka en fjäder från påfågeln som alltid ser så trött och sliten ut. Det blir kul eller hur???

2009-04-20 @ 23:50:07
Postat av: jollan

Ja mormor det låter jätte skoj. Men mamma får följa med hon oxå,fast hon vill inte stå så nära bara. Men jag är lite tuffare än min mamma så jag ska klappa alla djur. Fast mormor jag vet att du inte alltid är så tuff heller när det gäller djur;)puss mormor älskar dig

2009-04-21 @ 00:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0