okej!

Jag skrev nyss att jag inte hade nån ork, men va f.. jag tänker ju inte på nåt annat än morfar så jag måste skriva lite å komma på andra tankar annars går jag under här hemma.

Ja vi var ju ute i Malmslätt och åt en jätte god påsklunch. Det gjorde du bra Lotta tack så jätte mycket.
Så nu ska man inte äta jansson förns jul nästa gång då. Kanske fuskar nån gång. Det är ju så gott.
Egentligen skulle jag vilja göra en god påsklunch åt mamma och Ronja för dom har inte fått fira påsk iår. Mamma gick av sitt skift en dag tidigare för att sova hos morfar. Så nu bor hon där. Ska ringa och kolla med Ronja imorgon om hon vill komma till mig och sova och prata av sig, hon var så ledsen förut och det kanske inte är så lätt att prata med hennes pappa hela tiden, jag förstår ju precis hur hon känner eftersom det är bådas morfar.
Nä nu kom jag in på honom igen, men skit samma det är där mina tankar är nu.
Jag läste precis på internet att man klarar sig i ungefär tre dagar utan vatten allra högst en vecka så nu vet jag lite vad som väntar och jag är rent ut sagt livrädd.

Men nu ska jag försöka vara lite positiv. Påsken har ju varit bra trots allt, Det har ju varit så bra väder så man blir ju glad av solens strålar.

Påsk presenter har vi fått. Danne och jag har fått godis. Och av farmor och farfar fick vi presentkort på Ikano huset. Hur bra som helst.
Jollan har fått många fina grejer. Lite kläder, leksaker till badet och Purè.



Här kommer lite bilder från våran dag ute i Malmslätt!


       Gammelfarmor & Jollan.  Hanna gör sig så snygg:)
           Henke & Danne sitter och steker i solen!

  Farfar står å myser i solen och Lotta förbereder för middag!

         Jollan myser lite med Henke.

Å mina tårar bara rann när Jollan skulle fram till morfar till vilket pris som helst idag, envis som attan hon skulle bara till honom. När jag håller henne framför så tar hon sin lilla hand och klappar sakta på morfars kind, hon brukar alltid vara hårdhänt eller dra i hår eller liknande. Men det här var verkligen en hjälpande hand. Då ser jag hur morfar tar upp sin hand för att klappa henne. Och då har jag ju redan sagt att han inte är vid medvetande direkt.
Jag vet att det är Jollan som kommer hjälpa mig när det blir som svårast. Jag har världens snällaste dotter. Hon är så liten men ändå så förstår hon så mycket. Vem vet jag kanske fick henne istället för pappa. För något är det i hennesom gör henne så trygg, lugn och klok. En gammal själ! Kanske min pappas.

Nu ska man väl försöka komma i säng om det nu går att sova.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sötnos.. klart du får skriva av dig om din morfar.. är ju det bloggen är till för, att skriva av sig.

ring om det är nåt eller om du bara vill tänka på nåt annat:)

Älskar dig. puss

2009-04-13 @ 00:15:12
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ville bara säga att jag tänker på dig vännen, eller på er allihopa!! Du vet var jag finns om du behöver mig... Ta hand om dig!! Älskar dig... Puss å kram!!

2009-04-14 @ 17:47:42
Postat av: Sofie

Varför lyckas jag aldrig få med mitt namn? =)

2009-04-14 @ 17:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0