Och hur var lördagen då?

Ja igår så vaknade vi med ett strålande solsken utanför vårat fönster. Vi åkte ut till mormor för det var Slaka marknad. Jätte mysigt, Fanns inget att köpa men mysigt att bara gå runt en sväng och njuta av det underbara vädret.
Danne och Jollan gjorde lite olika spel, Fiska ankor. Först försökte Jollan få tag i alla ankor men tillslut satte sig en på kroken. Hon fick välja i en låda bland massor av saker, Jag trodde hon skulle ta en gosedjur men nej då en stor boll fick hon tag på. Sen så vann Danne en jätte stor mjuk blomma till lilla tösen oxå.



                     Det var lite bilder från Slaka marknad!

Vi gick hem igen och mormor bjöd på raggmunk. Jag trodde verkligen inte att jag tyckte om det men det smakade riktigt bra. Åt massor så man nästan mådde illa:) Ja vi satt och solade ute på altanen där, den är ju helt underbar.

Sen var vi tvungna att åka hem för jag skulle ju iväg på fest i Motala på kvällen. Danne, Henke och Ronja körde mig och Lovisa dit, så snälla. Och Henke var så snäll och kom och hämtade oss sen på natten oxå. Ronja följde med honom som sällskap för det är ju en bit att åka, lite halvtråkigt.


            Bilfärden mot Motala!

Men fy fan vad jobbigt det är att åka ifrån Jollan, tårarna var inte långt borta. Men visste ju att Danne skulle ha henne hela kvällen och hon är ju så pappig så det är ju inga problem.



Ja förfesten var super skoj. Alla va super härliga som var där. Vi sjöng karaoke och snackade en massa skit. Det var fler där i min ålder som hade barn som var en månad äldre än Jollan bara. Så då fick jag prata lite bebis oxå. Blir ju lätt att man gör det, för det är ju min vardag liksom:)




                Vimmelbilder från förfesten!

Sen blev det att gå ut på Harrrys som precis har öppnat sin uteservering. Jätte stort var det så helt okej, men jag har verkligen inget utbud att vara ute på krogen utan mig älskling känner jag, tröttnade väldigt fort. Ringde efter Henke så dom kunde komma och hämta oss. Det stänger redan två i Motala, men räcker på långa vägar.



Som tur så hade Linda sin hårsallong runt hörnet så vi gick dit så jag kunde pumpa lite. Det började bli fullt liksom:)
Men fy fan vad jobbigt det är utan pump, min har gått sönder.



Vi stannade på MAX och åt innan vi åkte hem, det smakade bra. När jag kom hem så sov Jollan så sött. Hon hade fått godnatt välling så hon var super mätt och sov jätte skönt enda till halv nio imorse.

Det var allt för lördagen.

                       Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0