Nu är jag här igen, idag iaf:)

Oj oj oj nu har jag varit ifrån ett bra tag. Men våran dator är fortfarande inte lagad så man får sitta på hallgolvet med datorn i knät, ja vi har klinkers, rätt ont i röva efter ett tag. Men men försöker mig på ett litet inlägg tänkte jag. Eller när jag väl skriver så brukar det ju bli rätt så långt. Men vill ju berätta allt liksom.

Såg ju att jag inte har skrivit sen förra helgen och sen dess har det hänt en del. Vi har varit sjuka om å om igen tyvärr. Både Danne, Jollan & jag sen flera i min familj oxå. Icke roligt. Men sånt är livet.
Det blir ju så nu i början när Jollan börjat på dagis med alla baciller sen jobbar jag på olika dagis varje dag och det gör det ju inte bättre. Men efter ett tag har man åkt på allt och blivit imun.

Jollan sköter sig super och blir bara goare å goare fast hon har blivit väldigt vild må jag säga. Klättrar på tv bänk och soffor, ja allt hon kommer upp på helt enkelt:)
Men jag vill allt ha en liten vilding, då vet man att man lever. Kommer nog ångra att jag just sa det:)

Joline har nu fått en ny stol så hon kan sitta med mamma å pappa å äta vid barbordet, eller var ju ett tag sen nu men har ju inte sagt det innan. Innan har vi suttit i soffan och ätit å hon i sin stol med bord. Men hon trivs bra i den nya stolen, hon känner sig stor:)

Förra helgen var vi även en sväng på busfarbriken med farmor Angelica, faster Tindra, Fanny, Emmy & Sarah och kusin Felicia och Jeff. Vi hade jätte kul. Jollan tyckte mest om att gå runt runt runt nere på golvet å titta på dom andra barnen. Hon va nog lite för liten för alla roliga tunnlar, kanor och klätterväggar:) Får bli nån mer gång:)
Men vi hade som sagt roligt ändå.


Jeff & farmor Angelica sitter förväntansfulla:)


Här är leken ifull gång!!

Sen veckan som gått har varit lugn. Vi har jobbat å varit sjuka.
Ingen direkt shopping heller kan ni tänka er:) Shoppade på rätt så bra i början av månaden.
Rätt så mycket nya kläder åt lilltjejen:) Mycket Hello Kitty, dom har fått in mycket fint igen.
Sen en ny jätte bra åkpåse till Jollan.

Måste ju berätta en jätte rolig sak, eller kanske inte blir rolig om inte turen är på vår sida. Å det kan den väl vara tycker jag:). Grannen brevid oss säljer sin etta nu och vi vill köpa den. Nej nej vi ska inte dela på oss utan vi ska öppna upp ett dörrhål så vi får en trea:))))) kan inte bli bättre. Jollan får ett eget stort rum. Danne & jag får ett rum, två toaletter, en med dusch en med badkar. Två klädkammare, ett vardagsrum & ett kök. Jag verkligen vill.
Vi får se hur det går, vi har nu det högsta budet men två till är sugna. Men hoppas att dom inte är lika sugna som vi. Fatta vilken lösning. Vi behöver inte flytta från den lägenhet vi älskar så mycket och lagt ner sjukt mycket jobb med. VILL VILL VILL!!!!!

Den här helgen har varit en lugn hemma helg. Igår va Sarah här & hade lite mysigkväll med oss. Jeff kom oxå senare men då sov jag visst:) har en viss förmåga att somna på soffan:)
Idag har vi varit ute en sväng sen så har vi mest tagit det lugnt. Ronja kom till mig å Jollan när Danne tvättade bilen. Sen kom han och Holme hem lagom till krubbet. Här bjöds det på pommes & kött med min bea och thaziki och lite sallad till det.

Imorgon är det alla hjärtans dag, men det blir en lugn dag. Min pappas och Lenas bröllopsdag. Känns alltid lite i hjärtat<3 Love you pappi<3
Men här hemma tänkte vi bara ha lite mys inget märkvärdigt för Danne och jag har en start kärlek till varandra varje dag:) Jag älskar Danne så otroligt mycket. Är rädd att han inte ska se det, men tror att han gör det. Har ju aldrig varit den bästa på att visa kärlek. Jo kanske lite, men inte på rätt sätt kanske.
Jag har nog alltid varit den som visat min kärlek genom presenter och andra överraskningar medan Danne kanske bara skulle nöjja sig med lite närhet. Vill verkligen bli bättre på det för jag har den mest romantiska pojkvän man kan ha. Vill oxå vara det. Men är väl lik min far, är alltid kul att ge bort saker:)

Nä nu ska vi boka en kryssning, blir att fara iväg sista helgen i mars, Danne får det av mig när han fyller. Fast han vet redan om det:) Ska bli skoj. Vi blir ett glatt gäng på typ nio:) Jollan är hemma hos mormor & morfar.

Ber om ursäkt för mega långt inlägg.

Men ha det toppen bra.

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

gillar megalånga inlägg;) puss

2010-02-14 @ 01:16:42
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jenny vet inte om jag litar på din magkänsla som du prata om förut. Med din och mammas kvinnliga intuition kan man ju hamna fler mil fel..;) Men jag hoppas verkligen att ni får lägenheten... Kommer bli toppen. Ha en bra alla hjärtans dag.Pussen

2010-02-14 @ 15:24:14
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0