Snälla pojkar hjälp mig att komma in!!!

Ni vet det där med tvättstuga det har jag ju länge sagt att det inte är min grej helt enkelt och idag kan jag meddela att det inte gick bättre än vanligt, idag gjorde jag det jag ofta tänker på men har lyckats å då menar jag verkligen lyckats undvika. Ja då pratar jag självklart om att låsa in nykeln i tvättstugan:(
Ja vi ha ju sån tvättstuga att man knappar på en dator så det finns ju ingen granne som kan hjälpa mig här.

Men men okej det är väl bara att gå hem igen och ringa Danne å ta bilen å hämta hans nyckel, nä tror ni att det är så lätt. Icke sa nicke, jag har ju självklart låst dörren till lägenheten. Duktig Jenny. Mobilen ligger där inne.
Okej vad gör vi? Ja det är väl bara att börja gå, men Joline har ju bara kortärmat å piratbyxor & ingen napp på köpet, kan bli en lång och jobbig, å kall promenix. Jag står där och funderar, då ser jag att jag har lämnat balkong dörren öppen, JIPPI!! Men hur i hellskotta ska jag ta mig upp. å jag kan ju inte lämna Joline i vagnen där.
Det går förbi två killar, typ i min ålder tror jag. Funderar ett tag om dom kan hjälpa mig, tillslut samlar jag mod å frågar:

Är nån av er smidiga.
Jaee svarar en
Tror ni att ni kan hjälpa mig? Jag har låst in min nyckel i tvättstugan å tar mig inte in.
Jag bor där och jag vet att det går att klättra om man är smidig, min lillebror har gjort det.
Kan inte han öppna då, säger den ena.
Han är ju inte här ( hallå pucko, hade jag bett om hjälp då eller)
Men är det du som bor där då? frågade han
Ja jag lovar, ni kommer se massa leksaker å så där, jag lovar att jag bor där.
Så tillslut så klättrar den ena killen över, går in å öppnar till mig.

Ja det finns ju allt snälla människor kvar på denna jord, å det har jag ju inte tvivlat på heller:)

Så var det bara att åka å hämta Dannes nyckel å fortsätta min underbara tvättning:)

Ja så mycket mer har jag inte gjort idag. Danne kom hem på lunchen, Johan var med oxå, sen kom Jocke förbi en sväng oxå, så det va trevligt med lite sällskap:)


Jollan mumsade i sig lite rödbetor till pytt i pannan:)

Resten av tiden har jag ägnat åt att ringa å tjata på faster Lotta om "Ladys night".
Det blir nog  Sofie, Lovisa, jag & sen ska vi kolla om Pillan vill med oxå, men Sofie har inte fått tag i henne ännu.
Hoppas nu att det finns biljetter kvar när vi är laddade för en tjejkväll med killar på scenen:)
Vi kommer ta middag oxå om det finns bord kvar.

Det var allt för mig för en stund. Nu blev jag lite sugen på chokladglassen som står i frysen, finns lite kvar:)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Ronja

äsch jag kan väl inte hålla reda på alla era flyttar heller? johannelund, skägget, hejdegårde. same shit but different!

Ja jag ska nog kunna handla upp hela slanten på marknaden för jag har endast 50 kronor! :)

2009-09-10 @ 08:29:32
URL: http://centrodelavida.blogg.se/
Postat av: Frida

OJ!

Nackdelen med systemet i föreningen... Med nya sopsystemet ska vi ju inte heller kunna kasta sopor utan taggen.

2009-09-10 @ 12:10:57
URL: http://frittson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0