Så var fjällen förbi för denna gång.

Å mer gånger kommer det nog att bli. För fy tusan så mysigt å roligt å alldeles underbart det är att komma bort från allting för en stund.


Hejdå kompisar nu drar jag:)




Jollan var ju tyvärr sjuk under hela trippen. Vi trodde att det skulle bli bättre eftersom febern försvann innan vi åkte. Men icke sa nicke det blev det inte. Så nu väntar vi en tid hos doktorn vid 11 hugget. Hela natten har lilla tösen gråtit å sagt ajajajj. Man känner sig så maktlös när man inte vet vart hon har ont.

  
I täcket sitter Jollan i mormors famn å inväntar när pappa
ska åka ner för backen som Mattis har byggt ett stort hopp:)


Ja ont i röva fick han:)

Men som sagt tillbaka till fjällen. Ja sådär mycket fest har det inte blivit, man måste ju vara mogen å sansad som förälder eller??
Första dagen på Afterski va super kul. Sen kom man hem å blev allmännt trött efter dagens nära självmordsförsök i backen. Men så kul. Det roligaste av allt va när jag blev påkörd av en kines. Stackarn, ja må va nybörjare men vi ska inte tala om honom. Jag stod helt still och i slowmotion ser jag honom komma glidande mot mig, gränslar sina ben runt mina och bara ligger där. Han tyckte det va så pinsamt, Jag stod å asflabba. Gick ju inte hålla sig helt enkelt, speciellt inte efter en öl:) Men han fick åka scooter ner från backen sen. Skidor kan ju inte vara allas grej helt enkelt.
Cissi gav sig upp på skidorna iår igen, super kul. Hon tyckte det va jobbigt att åka före mig för jag skrek å skratta hela tiden:) SÅ kul vi hade men så ont i bena.


Mattis vet hur man ska få brudar på fall:) NOT!!

 
dags att dra till backen:)

Just det jag började första åket med att nästan fastna i sittliften. Ni vet man sätter upp skidorna på några pinnar under sig när man åker sittliften som sen fälls upp när man ska av. Jag missade att ta bort skidorna så jag höll på att vikas ihop. Tror ni jag blev nervös eller??!!:) Jag såg mig själv åka tillbaka helt ihop vikt:)

Danne skötte sig bra i backen inga större fall:) ja jag tyckte nog att alla skötte sig super bra:)

 
bastu & dusch!!

Mattis såklart ville ju ha lite mer dramatik i tillvaron så han gick å fick ett gallstensanfall. Ja amulansen fick hälsa på i vår stuga. Mamma följde med sin son till sjukan på lördagskvällen. Lilla Mattis hade så himlaont.
Mammas tårar spruta när ambulans killen som satt bak hos mattis sa till honom fram att nu måset vi köra på 2:an eller va det nu va. Blåljusen på å fort fort fick det. Mamma grät, stackars mamma. In på sjukan så säger mattis men mamma du behöver ju inte gråta. Men en mamma är ju en mamma:)

 

 

Med en spruta i röven å lite piller så kom lillebror hem till stugan igen:)
Å vi alla slutade våran semester det vi är allra bäst på, ja vad kan det vara. Fråga inte mig jag somnade tidigt:)


Danne såg ut att göra det samma:)

Tack Sälen för en underbar resa:)


Kommentarer
Postat av: cecilia

Det är klart jag tar hand om Jollis.. Hon är såå söt... Längtar en massa tills dom kan leka. Nästa år kommer båda kunna springa omkring och busa... Men redan i sommar kan Jollan lära Alice gå. Älskar dig med... Pussen

2010-03-21 @ 11:07:25
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0