dagis veckan börjar gå mot sitt slut:)

Hela veckan har rullat på utan problem. Joline har varit utan mamma på dagis i tre dagar, två dagar mellan 11-14
Jag va med mellan 9-11. Idag så kom vi lite senare, skulle ha börjat vid nio men snuttan våran sov inte många timmar inatt. Snoret va helt igentäpt i snoken på henne. Och grät floder över något gjorde hon, säkert snoret som gjorde henne arg för det gick ju inget vidare att tutta på nappen för då fick hon ju ingen luft. Men vi hjälptes åt Danne och jag. Danne va ju ledig idag. Men vid tio va vi på dagis iaf. Jag var med i 20 minuter kanske sen vinka vi hejdå. Det går jätte bra. Igår hade hon pipplat lite men det hade gått över fort. Idag så såg hon lite fundersam ut.
Men hon har verkligen ett toppen dagis med hur bra fröknar som helst. Jag är nöjd till 1000:)

Idag när Danne och jag hämtade henne vid tre så satt hon å åt mellis den lilla sötisen:)
Först kommer jag in och hon får en lite lustig min, sen får hon syn på älsklingspappan Danne såklart, oj vad hon började gråta. Snacka om att inte veta vart man ska göra av sina känslor:) Men gick över ganska så snabbt.

Imorrn så kör vi på mellan 9-15 igen. Får se hur natten blir, kan bli en liten sovmorgon. Men bara om hon inte sover bra inatt.

Sen nästa vecka blir det att köra på i samma takt så hon vänjer sig helt. Den 1 feb hoppas jag på jobb:)

Idag så va jag super trött, dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig.
Skulle tvätta och städa. Trot eller ej men tvättade det gjorde jag, städningen gick sådär. La mig en stund på soffan och somnade så himla skönt. Jollan kom efter ett tag och somnade brevid:)

Så dagen gick kan man säga.

Nu ikväll kom mamma och Mattis en sväng. Så vi bestämde att mamma ska följa med och hämta Jollan på dagis imorrn för hon är nyfiken på att se vart Joline tillbringar sina dagar:)


Jollan myser med mormor i sitt tält:)


Jollan bäddar så fint till dockorna.
Undrar vem som leker mest med alla smågubbar

Mamma/mormor eller Jollan?!


Hela dagen imorgon när Joline är på dagis ska jag skicka brev till alla bokare på vikariebanken och säga att jag är tillbaka igen:) Sen blir det även lite jobbsökning.

Helgen blir lugn. Lördag ska vi på middag ute i Grebo hos Sollery och Sten. Kommer bli trevligt.
Sen vet jag inte riktigt vad som sker. Skönt att inte ha så mycket inplanerat:)


Mormor kom å bjöd Jollis på semla, hon gillade det inte.

Då fick hon kärleksmums istället och det va toppen:)



Så här ser man ut när dom hel tokiga mostrarna

Ronja & Towe har varit här:



Nä sova nu kanske.

Puss på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0