Tack mina gullungar

Ja tack vill jag säga till Ronja & Towe som ställde upp och tog min lilla tös idag när jag skulle iväg på ett möte.
Alltid så skönt att man känner att man kan lämna henne och hon är trygg, även att dom låste sig ute å så dom små knäppskallarna:) Men det fixade sig ju som tur va!




Annars idag så har vi väl inte gjort så där jätte mycket, den här blåsten suger ju verkligen ute:(

Danne kom hem som vanligt på lunch och idag bjöds det på fisk & potats, till det hade jag gjort en egen sås

Kall sås till fisken:

2 dl creme fraiche

3 lagom stora morötter (rivna)

1 msk cafè de paris (alpnaering)

½ tsk lökkrydda (alpnaering)

½ tsk citronpeppar (alpnaering)

en knivsudd grönsaksbuljong (alpnaering)

Låt stå å dra till sig sen har du en prefekt sås till fisken.


Towe kom straxt efter lunch till oss och lite senare dök även Ronja upp.
Alltid lika trevligt när systrarna kommer på besök:)

Ja det blev en lång kväll med mycket fakta på mötet (alpnaering).
Men jag blev verkligen peppad och fick många nya förslag och ideèr. Toppen!
För man har ju varit lite nere ett tag, visningarna går ju inte så bra, blir ju av med dom hela tiden så hinner ju inte ens komma ut å visa vad jag går för.

Ska väl gå å lägga mig snart tänkte jag för vi ska upp tidigt imorgon. Dannes mormor ringde och ville att vi skulle komma å kolla på nån mässa som var i cloetta center. Så det börjar vid nio å en annan som inte är van är la skit trött. Men det ska bli trevligt. Kanske man får lite tips och ideér hur man ska söka jobb, eller jag vet inte riktigt vad mässan va för nåt så vi får la se. Tror det handlar lite om karriären:) För Sollery jobbar ju med att få ut folk i arbetslivet.

Nä läggdax nu då


Så här ser det ut när Jollan tar kvällsmaten i egna händer:)

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0