vilket skönt höst väder!

När vi bestämde oss för att komma upp ur den otroligt sköna sängen imorse efter en lång sovmorgon alla vi tre.
Så tittade vi ut genom fönstret å solen sken helt underbart fint ute:) Ja det blev ju självklart att gå ut på en skön promenad såklart:)

Natten har väl varit sisodär, inte helt skoj. Eller Jollan hon hade det skoj.
Hon somnade ju rätt så tidigt igår, redan klockan 21:00, ja ni andra med barn kanske tycker det är sent, men Jollan hon är en nattuggla hon. Och det visade hon inatt. Vid två hugget då ville hon upp å leka, men efter lite skratt å bus så somnade hon om. Sen sov vi länge länge:)
Vi åt en god frukost och sen gav vi oss ut på en lång promenad.
Det tar ett litet tag att gå när lilla tösen vill gå själv, men efter ett tag så tröttnade hon och hoppade upp i vagnen.
Ja det blev en sväng förbi Lindahl för att ge en inbjudan till Jollans kalas, sen fortsatte vi till banken.
Då passade jag på att kolla in en skrivare som jag önskar mig av mina älsklingar i julklapp.



När vi hade varit ute i några timmar så gick vi in, Jollan åt lunch och Danne och jag började fixa å dona.
Jag började slå mig fram inne i klädkammaren medan Danne fixade ett skåp i köket. Ja Jollan hon fixade lite överallt, ja stökigare blev det nog bara men hon tyckte att hon va duktig hon:)

Nu sitter vi här i soffan efter att våran underbara man/pappa har bjudit oss på super goda våfflor.



Snart börjar lyxfällan så blir väl att glutta på det.

Imorgon är det tvättstuga igen, skulle va skönt med en egen maskin men vi har ju inte riktigt plats nu, får se sen när vi inte behöver skötbordet längre.

Åhh är så mega sugen på att börja göra om här lite, Jollans rum å så.

Ringde till Lovisa idag oxå så hon ska komma å visa hur Danne & jag ska skrapa bort all fog i badrummet.
Ska vara ett riktigt skitgöra, men det är det värt för jag valde fel fog när vi gjorde om så det ser förjävligt ut,
man lär sig av sina misstag, synd att man ska göra så stora bara.
Sen när vi har skrapat klart så tar Lovisa jobbet att lägga på ny fog:) Tusen tack!
Benke blir nog glad att han slipper, stackarn får ju jämt slita arslet av sig.



Ja men nu må jag sluta. Vi hörs kanske imorrn. Vi blir hemma tills på lördagmorgon sen drar vi en sväng till stugan å myser:)

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0