Hallå hallå vi lever!

Ja nu har jag varit riktigt jäkla dålig på bloggfronten, men jag har verkligen inte hunnit med.
Tiden bara springer å springer.
Det är mycket nu. Jollan leker för fullt & man kan ju inte låta bli att leka med henne:)
Så sitta vid datorn är inget jag tar i första hand.
Försökte faktiskt sätta mig ner i förrgår men då funka inte skiten så då gav jag upp:(


Men men. Ja jag har ju inte bloggat på en vecka nästan så jag får väl berätta lite vad helgen har bjudit på.

Fredagen hade vi lite mysigt här hemma. Dannes syskon Fanny & Hampus kom å sov här oxå.
Jätte mysigt, Danne åkte ut på soffan som alltid när syskonen kommer, iaf när det gäller Towe, Fanny & Emmy. Dom vill gosa med mig å Jollan. Eller gosa å gosa Fanny somnade mycket snabbare än Jollan å mig.

Lördagen bjöd ju på den årliga kobingon, som va super roligt.,
Fem kamp så det bara skrek om det. Det vinnande laget var självklart Ronja som lagledare och under henne arbetade Jag, Kalle, Towe & Sara. Men nu blev vi ju tyvärr inte det vinnande laget, attans några tabbar ställde till det lite, typ Ronja å jag fick ur växeln på traktorn å fatta inte vad som va felet, eller Towe som körde traktorn rak in i staketet, upps. Men kul hade vi:)

Ja det blev fylla för en del, medans jag själv körde hem, men skönt det, roligt att se dom andra.
Ungdomarna hade det toppen kul:)

Eller vad säger du Emelie sängvåtaren (internt). Emelie från sthl visste inte vad sängvätare vad för nåt, men efter lite förklaring som visste hon men själv tyckte hon att sängvåtare lät bättre eftersom man blir ju faktiskt våt:)
Ja ja kul va det iaf, hon har ju försökt färga håret mörkare men det blonda lyser igenom ändå:)
Nä Emelie nu skojar jag lite med dig, hoppas det är okej?!:)

Nog om kobingo jag slänger ut en jäkla massa bilder sen får ni själva se vad ni tycker.
Vi hade riktigt skoj. Jollan trivdes som tusan bland allt folk och alla kossor,
 hon sa muu när det kom en kossa.
SÅ SÖT!



Femkampen kan börja:)


F


Snälla nån hjälp mig jag ser inget!!
Ronja gav mig ett hjälpande öga.


Kalle offrade allt, ja som ni ser så åkte kläderna av.
Men det fick vi stilpoäng för:)



Vilket team:)


Jag åkte med Ronja i traktorn
fy fan ja lite läskigt va det:)


Men det hade nog varit ännu mer läskigt i Towes:)
Nä gumman du va så jäkla modig som gav dig iväg själv



Det här klarade vi av med full pot:)



Puddingen Ronja!


Det blev lite korv å fika ute på gårn!



Jollan skulle ju oxå köra såklart:)



Lite förfest innan kobingon!


Jollan var lite med Pernilla, dom spelade så fint:)


Moster Susanne hon vågade titta dom stora i ögonen:)


Här satt vi alla å satsade på att kossan skulle bajsa i
våran ruta:)


Den här lilla kossan ville inte vara med
så hon smet, tack å lov att jag satt högt uppe på höbalen.



Festen kan börja och det gjorde
vi med ett stort buffèbord!


Ja jag hade lite fler bilder men min jäkla dator bestämmer

lite över sig själv ibland och ville inte sätta ut fler.

Så vi får väl nöja oss här då:)

Men tusen tack till familjen Andersson som varje

år bjuder på denna underbara lördag.

Nästa år tar jag med mig karln oxå för

han blev bra sugen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0