Tittut!

Här tittar jag in en sväng, Jollan vilar lite. Jäätte bra att vila vid sju tiden på kvällen för då kommer hon säkert att somna super tidigt ikväll:) Not!!

Idag när vi hade ätit lunch så tog vi på oss lite sköna kläder för en promenad med mål att möta Cissi & Alice för att gå hem till oss å busa. Bus blev det kan jag lova. Som jag säkert har sagt innan så är ju Jollan helt tokig i sin moster och det är Lycka lycka när hon kommer på besök. Alice sov länge men när hon vaknade så ville Jollan pussa på henne. Det går bättre å bättre för varje dag, Jollan blir mer å mer försiktig. Så många pussar på Alice med öppen mun å tunga blev det:)


      Brumm brumm som ett litet plan!!!

Igår så hade vi besök av Jolines farmor, faster Tindra, faster Sarah & kusin Felicia och även Jolines bonus farfar kom förbi å fixa en lampa till oss som Danne inte hade fått att funka:)


Jollan får paket av sin farmor:) Felicia vill oxå titta!

Jollan fick ett jätte fint prinsess lektält av sin farmor i födelsedagspresent, det va riktigt skojigt. Idag har hon haft picknik där inne flera gånger. Mys pys:)


                   Mums med banan:)

Så tack så jätte mycket farmor Angelica:)

Det är bra när det är lite fler barn här hemma å leker å drar i Jolines leksaker. Jollan tycker det är jätte jobbigt så hon blir arg och höjjer gärna näven, inte bra men hoppas hon vänjer sig snart att man ska dela med sig.
Ni får komma oftare:) För jag vill inte ha en unge som inte delar med sig, hon må bli bättre på det. Men klart man måste träna lite för hon kan ju inte lära sig allt från början liksom. Dagis blir nog bra för Jollan:)


Jollan & faster Tindra tar verkligen ordet leklåda på allvar:)

                       Så söta små troll!!

Cissi åkte hem för ungefär en timme sen och Jollan sover som sagt. Då fick jag lite tid över till mig själv. Det brukar luta åt att sitta vid datorn då.

Kom in på en blogg som Cissi hade varit inne på och nu kan jag fan inte sluta gråta.
jag säger bara mamma känslor. Det var ett par som hade fått hämta hem sin efterlängtade dotter från Colombia om jag inte minns helt fel. Å så underbar söt. Bland det sötaste jag sätt. Så Emma om du läser detta så kan du väl hälsa dom att dom har en otroligt vacker dotter, för jag tror det va krilles syster som blivit en stolt mamma om jag inte fattade helt fel.

Ja mamma känslorna är jobbiga. En del kanske tycker att man är känslig men det går inte att beskriva i ord hur lycklig jag är att vara mamma till just Joline och hon skulle ju aldrig vara så perfekt om jag inte hade träffat den mest perfekta kille. Min Daniel bara min å ingen annans så det så!!


Våran sötis är helt tokig i tacos. Ska va mycket vitlök oxå:)

Då rapar hon fint på kvällen sen. Bara coca cola som saknas:)

Nä må fixa lite här hemma nu. Imorgon blir det lite allt möjligt. Men ska försöka att hinna köpa lite nytt till Jollan.
Å nej inga leksaker för det har vi upp över öronen här hemma:) det får bli till jul. Oj oj oj hur ska vi få plats.
Men Danne vill ju inte flytta till större än, så då får vi stå ut ett tag till. Å smart att vänta lite kanske tills vi vet lite mer hur min framtid i karriären ser ut:)
Men mössa å vantar å halsduk ska tösen få iaf:)

På lördag ska Danne och jag gå ut å äta med några från Ica, det ska bli super skoj.
Det blir en helkväll/natt på stan. Jollan ska sova hos sin mormor & morfar så hon får nog minst lika roligt:)
Så se upp säger jag bara för nu ska danne & jag göra stan farlig. Vi är ju inte ute varje dag direkt:)


Min andra hälft tar sig en fin öl på Knopen i Götet.

Fint, längtar till sommar igen. Å våra härliga dagar i Götet:)

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: cecilia

Ikväll ska jag få leka med den bästa systerdottern igen... Jollis dags att ladda flygplanet... ;) Pussen

2009-11-28 @ 18:10:56
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0