Hej hopp!

Idag vad har hänt idag?

Jo ni gott folk idag så började Jollan och jag med att kosta på oss en riktigt lång sovmorgon.
Natten har inte varit helt rolig, Jollan har sovit men ändå inte liksom, hon har iaf lyckas att hålla mig vaken.
Vi vaknade när Danne gick till jobbet vid halv nio. Då mysade vi lite i sängen med en vällingflaska & barnprogram:).
Vi somnade om lite gosigt skönt så där. Men nån dumjäkel fick för sig att börja dumhammra vid tio tiden.
Men Jollan sov gott hon så jag somnade in i dom helt ojämna hammringarna tillslut.

Danne kom hem vid ett och då stod självklart lunchen på bordet, ni måste väl ändå tycka att jag är en bra hemma fru?!! Nä för det är jag nog inte, för Danne sköter den största delen av städning här hemma:) min duktiga älskling.

Vi körde Danne till jobbet igen när han började vid halv tre, efter det så åkte Jollan och jag vidare till Ikano för att träffa mamma, mormor & Pernilla. Super trevligt. Jollan fick söta skor och ett fint deadem av sin mormor att hålla tillbaka sin långa lugg med:)

Det blev lite mer födelsedagspresenter till tösen oxå. Den här gången va det från Chico & ett annat paket från Mattis & Gordon. Hon kommer få så mycket fint. Danne och jag har inte köpt något än för hon fyller ju inte förrns på måndag så då ser vi ju vad hon får av alla andra så vi inte köper dubbelt av nåt.

Jag hämtade ut nykeln till trivsellokalen oxå. Kom försent till Inredningspartyt bara för att det va jobbiga pensionärer som skulle prata om allt mellan himmel & jord med han inne på kontoret. Orka när man har bråttom.
Annars så är det bara trevligt när dom pratar på lite:)

Men väl hos Sofia så hade vi det trevligt. Jag köpte jätte fina ljuslyktor i silver.
Jollan busade med en kille som oxå var där och lekte. Han var ½ år äldre än Jollan.
När hans mamma kom in till dom så satt dom å kramade varandra. Så söta. När jag försökte gå in så stängde Jollan dörren mitt framför näsan på mig, ville hon inte att mamma skulle se på när hon la in en stöt kanske:)

Fy skäms Jenny, jag har varit dålig med kameran igen. Tog en bild på mamma & Jollan på Ikea, men jag orkar verkligen inte lyfta på mitt feta arsle och gå ut å hämta den.

Imorgon blir det shopping till Jollans kalas. Nu har alla tackat Ja!! Vi fick bara två som inte kunde.
Men Sofie du får komma å hälsa på oss även att vi inte har kalas:)
Men 40 st blir vi som sagt. Så imorgon så är det dags att börja baka rulltårta. Egentligen ska man kanske ha tårta.
Men Joline älskar rulltårta och det är ju hennes dag så rulltårta får det bli:)

Ska bli jätte kul, trevligt & mysigt att träffa nästan hela tjocka släkten:)
Hoppas att Kusin Henke & kusin Agnes oxå kommer innan dom packar sina väskor för att åka till Australien.
Kommer sakna, så vill krama lite:)

Nä nu ni är jag lite trött. Måste gå å borsta gaddarna oxå för åt lite vitlök och det smakar inte gott i käften efterråt.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag kommer absolut å hälsar på snart ändå... Var tråkigt att jag inte kunde komma- Var ju rackarns sugen på korv med bröd =) Men jag är ledig hela nästa vecka så vi kanske kan få till en dag då??

Kram på dig!

2009-11-05 @ 20:17:26
Postat av: ronja♥

tack så mycketför kommentaren Jenny ♥

inte undra på att jollan blir så bra på bild med mig som moster inte sant? :)

2009-11-05 @ 22:09:11
URL: http://centrodelavida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0