Första maj är här!

Ja jag har visst inte skrivit på ett par dagar, men tiden har inte funnits.
Så vad har hänt då?
I onsdags så åkte Ronja och jag till Klädhuset i Falerum, men tyvärr så var Ronjas storlek i skorna hon skulle ha slut.
Men jag hittade ett par Fred Perry skor som jag ville ha, men köpte inget nu. Allt är ju 20 % där oxå så det kan ju inte bli bättre. Sen efter det blev det att åka hem till Tallboda och äta lite. Det blev revbensspjäll med potatissallad och grönsallad till det.


Hemma hos mormor och tar ett kvällsdopp!

Igår så var vi i Tallboda och firade valborg. Först på dan så åkte Cissi, Danne, jag och Jollan å köpte mat till kvällen.
På menys stod det:
Förrätt: vitlöksbröd med getost och olivröra
varmrätt: Grillspjut med hackebackspotatis och olika såser plus grönsallad.
efterrätt: paj med vaniljsås.

Maten smakade jätte gott. Sen gick vi iväg till elden men bara Cissi, jag och Jollan. Mamma jobbade natt och Danne hade feber och Benke och Kalle var lata helt enkelt. Men det var lite mysigt att träffa lite gamla dagisbarn och deras föräldrar. Jollan älskade att kolla på raketerna, hon ryckte inte till en enda gång när det small. Modig tjej:)



Idag så är det en slapp dag hemma. Jag har tvättstugan snart och sen ska jag försöka komma igång med städning. Danne ligger i sängen jätte dålig stackarn. Han blir alltid så jätte sjuk när han åker på nåt.
Själv har jag haft så himla ont i magen i flera dar nu, det verkligen verker och så strålar det upp i nacken, vet inte vad det är för nåt lustigt.


Men nu måste jag ta tag i livet och sätta igång med städningen.

                                Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0