En dag på ikano med flickorna Dahllöf

Ja det blev en dag på Ikano, eller en eftermiddag/kväll iaf. Först så åkte jag ut till lagret för att prata om dop och sånt. Snälla Lotta ställer upp och gör två smörgåstårtor åt mig, så jag behöver bara göra tre själv. Mamma gör budapestrulle till fika och ni som kommer ska vara glada för att inte jag bakar. Är inte min grej det där.
Där var vi ett bra tag och snackade om allt och ingenting, sen när Jollan blev för trött blev det bums in i bilen och en tur till Ikano för att träffa alla flickor från familjen Dahllöf. Alltså mamma, Cissi och Ronja. Jag köpte två klänningar för jag kunde inte välja men det va bra pris och jag ville ju ha båda :). Så nu är min och Jollans outfit till på lördag klar. Nu ska bara Danne fixa nåt fint imorrn. Åh Jollan provade sin dopklänning idag, så himla fin hon var:)



Jollan fick ju självklart lite saker på ikano oxå. Av sin moster Cissi fick hon en jätte söt klänning med byxor under. Hur sött som helst, Tack Cissi!
Och av mig fick hon en söt sommarklänning, en enkel till vardags liksom. Behövs mycket sånt nu när hon kravlar omkring och blir smutsig:)


      Det där fina fick hon av moster Cissi:)


    Och en liten sommarklänning av mig, som hon kan busa omkring i:)

Det blev att avsluta kvällen i Tallboda som nästan alltid för Ronja ville visa vad hon hade för olika kläder att ha på lördag. Sen så avslutade Jollan med ett bad med moster Cissi.


Ni som inte vet så har inte Cissi ätit för mýcket pizza, hon har bara
haft det lite extra trevligt i sänghalmen. Med magen att dömma;)


Nu är jag hemma igen, eller det har jag ju varit ett tag. Jollan sover för fullt och Danne ligger i sängen och väntar på att jag ska komma å gosa, inget snuskt menar jag nu ;)

Men hoppas att ni har haft en bra dag och att morgondagen blir lika bra.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Lite pizza va... =) Nej då.. bara bebis.. Faan vilka grepp jag har på Jollan. Hon behöver ju inte vara rädd för att visa nått...=)

Puss på er

2009-05-07 @ 21:40:50
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0