Du har och kommer alltid stå mig närmast!

Jag kan nog inte vara den lättaste att förstå sig på ibland, men sån är jag och kan nog tyvärr inte ändra på det.
Jag kommer alltid med mina ideèr som kanske ibland kan vara rätt så lustiga.

Men ibland känns det som att vi är en och samma person, ofta tänker vi likadant. Helt plötsligt från ingenstans kan vi börja sjunga på samma sång eller tänka samma tanke. Du och jag har alltid varit du och jag.
Vi har bråkat så vi nästan slagit ihjäl varandra ibland, men det kanske bara är nyttigt för att helt enkelt bli påminda av hur mycket vi älskar varandra.
Redan när vi var små så stod du alltid upp för mig, det kvittade hur mycket dumt jag hade gjort du var alltid där och tog skiten.

Du hade det jobbigt i skolan ett tag. Dom var inte snälla mot dig. Men var fanns jag då, inte hos dig. Jag är inte lika stark som du, jag vågade inte stå upp och säga. Ge fan i min storasyster. Jag ångrar  mig så mycket så du anar inte. Men det är väl så dags nu. Men ändå så var du så stark hela tiden. Du gjorde ditt liksom. Och jag älskar hur du bara är du.



Jag har ju som sagt inte varit den lättaste. På många fester har jag ställt till det så du har fått skämmas för mig. Men ändå så är du där igen för mig skull. Kom du ihåg nyår för många år sen hur jag hamna i slagsmål och du skulle sen skydda mig så jag inte skulle bli utslängd. Det slutade med att vi båda fick gå hem, men du var inte sur över det. Du tröstade mig med att det var en tråkig fest:).
Dom gångerna du skyddat mig när jag hittat på mina rackartyg som jag kunde göra ibland. Eller när jag tjuvrökte lite för mamma, du skvallrade aldrig. Fast en gång sa du, titta i Jennys jacka mer säger jag inte. Mamma kom på mig då, så där satte du allt dit mig:).

Jenny Edlund den mest oekonomiska person som finns. Men det är ju klart att man inte lär sig hantera pengar när hela tiden syrran ger efter med lite till:´)



Du & jag i Bulgarien. Du & jag i Thailand. Du & jag överallt helt enkelt. Vi har haft så skoj ihop hela tiden. Så skoj som du & jag har haft så skoj har nog ingen haft med sin syster.



Vi har bott ihop under flera gånger och det har gått bra även att vissa dagar har varit jobbiga när du vill vara min mamma.
Det har jag redan en, fast ibland kanske jag behöver fler:)



När du blev sjuk kände jag att nu måste jag finnas och vara stark. För just nu är inte min storasyster den starka.
Men det var du även att det var så jobbigt.
För varje dag som gick blev du bättre och bättre. Men det var så jävla jobbigt att se. Bara stå där och inte kunna göra något. Känslan när du var som räddast. Jag ville bara vara en bra lillasyster som kunde säga:
Allt blir bra!
Men det kunde jag inte, för jag visste inte om allt skulle bli bra.
Du anar inte hur det är att se sin förebild gå från 22 år till 4. Men du är ju så jävla sjukt stark så du klarar dig hela tiden, tänk om man bara kunde få lite styrka, lite vilja av dig då skulle man komma långt.

Du sa till familjen en gång för länge sen: Måste man försöka ta livet av sig för att få lite uppmärksamhet?
Nej det behöver man inte, men du har aldrig varit den som hittat på dumheter. 
Fast du sticker ut på ditt alldeles egna lilla sätt som jag älskar så mycket.

Jag vill bara att du ska veta att jag är så lycklig att du oxå nu ska bli mamma. Det är du och jag Cissi, vi har ju alltid sagt att vi ska vara mammor ihop och visst fan är vi det.

Nu tycker säkert mina andra tre söta småsyskon att det  var orättvist att bara storasyster fick mitt hjärta.
Men Mattis, Ronja & Towe ni vet att ni har lika stor del i mitt liv som Cissi.
Jag älskar er.

    

Jag hoppas iaf att jag kan vara en bråkdel lika bra syster som du!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jenny, du kan inte skriva sådär... Sitter här och tårarna sprutar. Jag ska ju inte till stan nu..Mitt smink.



Jag älskar dig till max och jag gör allt för dig. Du är en helt underbar lillsyster.



Älskar dig! Pussen

2009-05-26 @ 11:30:15
URL: http://ceciliasplace.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Vad fint du har skrivit!

2009-05-26 @ 13:13:23
URL: http://chezannakarin.blogspot.com
Postat av: mammanette

Nu har du gjort det igen!!!! Jenny, du får oss alltid till tårar. Jag är så stolt över att ni är MINA allra "bästaste" barn. Jag älskar er!!!!

2009-05-26 @ 15:44:49
Postat av: Lovisa

Beundrar cissi nåt så fruktansvärt för att hon är så stark.. men beundrar dig lika mycket för du är nog starkare än vad du tror. Efter allt er familj fått gå igenom, och KLARAT er igenom, så har du ändå alltid klarat av det. Ni är underbara båda två!

2009-05-26 @ 16:15:20
URL: http://loveijsa.blogg.se/
Postat av: Inger Crusoe

Det du har skrivit kommer från ditt hjärta,så fint !!

2009-05-26 @ 18:10:01
Postat av: faster lotta

japp så va den makeupen förstörd igen, tack så jädra mycke.

2009-05-26 @ 21:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0