Träning för Jollan!

Idag blev det att dra fram det stora täcket som Jollan brukar ligga på, för nu är det träning som gäller för lilltjejen!
Hon måste lära sig snurra runt ordentligt nu. Från mage till rygg är inga problem men hon har det jobbigare tvärtom.
Ja där fick hon ligga ett tag och jag höll massor leksaker framför henne och sprang omkring och gjorde henne nyfiken så hon skulle vända sig om. Träning ger färdighet!


                             Heja Jollan!

Liter senare bjöd jag ner Dannes syster Sarah och hennes Felicia på lite mat, det blev potatishalvor i ugn med kött och hemmagjord pepparsås.
Jag har faktiskt varit rätt duktig idag, dammsugat och dammat så nu är det fint igen. Vi storstäda riktigt mycket förra veckan men det blev ju rätt dant efter festen om man säger så:)
Nu börjar väl iallafall våren titta fram. Jag har tjatat rätt länge om det men nu kommer den snart. Då vill jag ut på min lilla balkong och fixa och dona, eller så jätte liten är den inte:). Men skulle hellre vilja ha en stor tomt att sätta händerna i. Det är kul att pyssla lite i trädgårn.


                        Jollan och Felicia!

Lotta självklart har jag koll på att du fyller. Den 16 september, jag ska kolla med Jollan om hon vill köpa nåt fint för sitt barnbidrag:) mamma kan ju inte ha råd med allt. Och Henke den lille busen fyller ju 20 den 12 juli. Vilken koll man har va?!
Det blir en brakfest får man hoppas:). Nu började Jollan pippla lite inne i sängen bara för att jag skrev att jag skulle ta hennes pengar, jag får väl ta mina egna då nu igen.
Faster Lotta 45 år i september. Man kan ju inte tro att hon är en dag
över 27 när hon spänner åt hakan sådär:)


Men däremot ser Henke rätt sliten ut för att bara fylla tjugo:)
Eller kan det va spriten i kroppen som gjort honom trött i knoppen?

Vad händer imorgon?
Om det är fint väder tänkte jag ta en riktigt lång promenad ut till Tallboda tror jag, mamma vaknar klockan fyra så det blir lagom att gå ut tills dess. Hon är så duktig min lilla mamma som jobbar natt nu fast hon är sjuk och inte har någon röst alls.
Dom stackars gamlingarna kommer inte höra ett ord vad hon säger.

Så var det läggdags nu igen. Hur får man dagarna att räcka till?

Puss & godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0